טיפים להכנת אורז טעים שתמיד יוצא אחד אחד

טיפים להכנת אורז טעים שתמיד יוצא אחד אחד

10 טיפים להכנת אורז טעים ומשובח שתמיד יוצא אחד אחד​


אורז הוא אחד המאכלים האהובים ביותר על הישראלים. הוא מככב על השולחן כמעט בכל ארוחה, משתלב במגוון רחב של מנות וסגנונות בישול ואף חג ישראלי לא שלם בלעדיו. כדי שמנת האורז שלכן תצא מדויקת, טעימה ומוצלחת, המומחים של "סוגת" ריכזו עבורכן כל מה שצריך לדעת עד לרגע שבו האורז מגיע לצלחת. בישול מהנה וטעים!

  1. בוחרים את האורז – חשוב לבחור אורז איכותי של מותג מוכר ואמין, שעובר בקרת איכות מחמירה, ניפוי וניקוי ושהגרגירים שלו שלמים ויפים.
  2. בוחרים את הסיר – התאימו לאורז סיר בעל דפנות עבות יחסית שעוזרות בפיזור החום, רצוי עם ציפוי שמונע הידבקות. רצוי גם שהסיר יהיה רחב וכמובן שיהיה לו מכסה מתאים.
  3. מתחילים בטיגון – יוצקים לסיר שמן זית או שמן צמחי אחר ומטגנים את האורז מעל להבה גבוהה במשך 2-3 דקות, תוך כדי ערבוב מדי פעם. רק אחרי שהגרגירים נעטפים בשמן ומתלהטים מוסיפים את המלח והמים.
  4. כמה מים מוסיפים? כמות המים שמוסיפים לסיר היא קריטית להצלחת התבשיל ותלויה בין היתר בסוג האורז אותו מכינים. אורז יסמין למשל, לתבשילים אסייתיים, נהוג לשטוף כמה פעמים ולבשל ללא מלח, כאשר לכל כוס אורז מוסיפים 1.5 כוסות מים. לבישול של אורז פרסי מוסיפים בדרך כלל 2 כוסות מים לכוס אורז אחת ולבישול אורז מלא תזדקקו ל 1/4 2 כוסות מים לכל כוס אורז.
  5. רותחים או פושרים? אפשר להוסיף לסיר מי ברז ולהביא לרתיחה ואפשר לקצר תהליכים ולהוסיף לסיר מים רותחים.
  6. לא רק מים – אם רוצים להעשיר את התבשיל אפשר להחליף את המים בציר ירקות, ציר עוף, מים מעורבבים עם חלב קוקוס או להוסיף למים תבלינים טחונים או שלמים שיעשירו את הטעם.
  7. כמה זמן מבשלים? אחרי רתיחה, מנמיכים את הלהבה ומכסים את הסיר. מרגע זה מבשלים אורז לבן כ-18 דקות ואילו אורז מלא יזדקק לכ-40 דקות בישול.
  8. משאירים מכוסה – כדי שהאורז יתבשל כמו שצריך, מומלץ לא להסיר את המכסה במהלך הבישול וגם בסיומו. האדים ממשיכים לבשל את האורז גם אחרי שמכבים את האש וכדאי להשאיר את המכסה סגור לפחות 5 דקות נוספות.
  9. מאווררים במזלג – כדי שהגרגירים לא יידבקו זה לזה, אחרי שמסירים את המכסה מאווררים אותם בעדינות בעזרת מזלג, כדי שיישמרו על צורתם ולא יימעכו.
  10. מעשירים בתוספות – אחרי אוורור האורז אפשר לערבב אותו עם תוספות שאוהבים, כמו אגוזים או שקדים, פירות מיובשים ועשבי תיבול קצוצים.

הכתבה בשיתוף סוגת