לןגן

בורקס במילוי בשר טחון לצד רוטב חגיגי

מאת: ליאת שפיצר, פורסם: 30/09/2016 | 22:14
בורקס במילוי בשר טחון לצד רוטב חגיגי

תקציר המתכון: בורקס מושלם במילוי בשר טחון, ומעל רוטב חגיגי. חובה על שולחן שבת/חג! מומלץ כמנה ראשונה :)

קטגוריה: מאפים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לבצק

להכנת הרוטב

להכנת תערובת הבשר הטחון

אופן הכנה

  1. לטגן את השום והבצל הלבן יחד עם הבשר הטחון עד להשחמה קלה. להוסיף את הפטריות ולטגן כ-3 דקות. לאחר מכן להוסיף קוביות של פלפל אדום ולערבב. להוסיף בצל ירוק קצוץ, פטרוזיליה קצוצה ולתבל ברבע כפית מלח, רבע כפית פלפל שחור, לערבב ולהוציא. להניח את התערובת בצד להתקרר.

  2. לאחר שהתערובת התקררה לקמח מעט את משטח העבודה ולפתוח את ריבועי הבצק עלים, להבריש את מסגרת הבצק בביצה טרופה ולמלא במרכז כל ריבוע כף-כף וחצי מתערובת הבשר. לסגור את ארבעת קצוות הבצק כלפי פנים, להבריש בביצה טרופה, לפזר מעט שומשום ולהכניס לתנור שחומם מראש על 180 מעלות למשך 35-40 דקות עד להזהבה.

  3. בזמן שהבורקסים בתנור להכין את הרוטב - לטגן את השום, בצל לבן, פטריות טריות חתוכות וחזה העוף למשך 3 דקות . להוסיף תירס גמדי חצוי ו-3 כוסות מים רותחים.

  4. לתבל ברבע כפית מלח, רבע כפית פלפל שחור, חצי כפית כורכום, חצי כפית אבקת מרק עוף ורבע כוס סויה - לערבב היטב ולהוסיף רצועות פלפל אדום, וחצי צרור פטרוזיליה קצוצה.

  5. לשים בכוס 2 כפות קורנפלור ולערבב ברבע כוס מים קרים עד שנוצר נוזל חלק ללא גושים. להוסיף לרוטב ולערבב היטב, לבשל כ-4 דקות ולכבות את האש.

  6. להגיש את הבורקס חם, לצד הרוטב ולקשט במעט גרגירי רימון ובצל ירוק קצוץ.

  7. בתאבון :)