לןגן

עוף ביראני- עוף על מצע של אורז

מאת: רינה יחזקאל, פורסם: 30/07/2016 | 21:51
עוף ביראני- עוף על מצע של אורז

קטגוריה: עוף, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

רכיבים לעוף

רכיבים לתערובת הבשר טחון

רכיבים לאורז

אופן הכנה

  1. אופן הכנת העופות: שוטפים את העוף היטב. בקערה רחבה שמים את העופות ומפזרים מעל את התבלינים ומיץ הלימון. מגרדים מעל את הבצל מוסיפים שמן ומערבבים היטב את העופות עד שכל התבלינים יתאחדו עם העופות. לוקחים מגש חד פעמי מרפדים בנייר כסף ומסדרים את העופות. בקערה שמים מעט שמן ופפריקה מתוקה ומברישים את העופות. אופים בתנור עד שהעופות מוכנים.

  2. אופן הכנת הבשר הטחון: בסיר שמים את הבשר הטחון ומאדים מוסיפים את השמן וממשיכים לטגן, מוסיפים את התבלינים ומערבבים מבשלים עד שהבשר מוכן. בסיר רחב מטגנים את הבצל עד להזהבה. שמים בסיר את האפונה מוסיפים 2 כוסות של מרק עוף ומלח ומבשלים עד לריכוך. אפשר גם אפונה מקופסא. בסיר שמים שמן ומטגנים בו את השקדים עד לקבלת צבע זהוב. מוציאים את השקדים ומטגנים את הצימוקים מוצאים. שמים את האטריות ומטגנים את עד להזהבה. שמים בסיר מעט מים ומבשלים את האטריות עד לריכוך.

  3. אופן הכנת האורז: בסיר שמים שמן ומוסיפים לתוכו את התבלינים מוסיפים את מרק העוף ומערבבים מביאים לרתיחה ומוסיפים את האורז השטוף מערבבים מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד שהאורז מוכן. לוקחים מגש חד פעמי גדולה מפזרים את האורז, מעל שמים את הבשר הטחון המבושל, מפזרים מעל את האפונה המבושלת, האטריות המבושלות, הבצל המטוגן, את השקדים עם הצימוקים. מפזרים מעל זה עוד אורז ומעל מסדרים את העופות המוכנים. את הבשר הטחון שנשאר, השקדים, האטריות, הבצל המטוגן והאפונה מפזרים בין העופות ומגישים.