לןגן

עוגת שוקולד אספרסו עם מוס שוקולד

מאת: לילך טייב, פורסם: 22/06/2016 | 00:28
עוגת שוקולד אספרסו עם מוס שוקולד

תקציר המתכון: את העוגה הזו ראיתי באתר של עוגיונט והצלחתי לעשות אותה אחד על אחד (רק שעשיתי אותה בגירסת הפרווה), קבלו את התוצאה...

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לעוגת שוקולד קפה:

לכיפות מוס שוקולד:

לקראנץ' שוקולד אגוזים:

לקצפת קפה נוגט:

לקישוט:

אופן הכנה

  1. הכנת העוגה: מחממים תנור ל170 מעלות ומשמנים תבנית אפייה קפיצית.

  2. ממיסים את השוקולד במיקרוגל או בסיר כפול על אדים, מוסיפים חצי כוס שמן ומערבבים היטב. מוסיפים את ליקר הקפה המהול עם אבקת הקפה הנמס, מוסיפים גם את הסוכר והמלח ומערבבים.

  3. מוסיפים ביצים אחת אחרי השנייה, תוך כדי טריפה בין הוספה להוספה. מוסיפים קורנפלור ואבקת אפייה ומערבבים טוב עד שמתאחד. יוצקים את התערובת לתבנית ואופים במשך 20-25 דקות או עד שקיסם הננעץבמרכז העוגה יוצא עם פירורים לחים והחלק המרכזי שלה מעט רוטט.

  4. מצננים לחלוטין לפני הרכבה וקישוט. העוגה לא יוצאת גבוהה במיוחד וזה בסדר.

  5. הכנת כיפות מוס שוקולד: בכוס חד פעמית מערבבים יחד ג'לטין ומים ומניחים כ-5 דקות בטמפרטורת החדר. עד שהג'לטין סופח את הנוזלים.

  6. בקערה ניפרדת ממיסים שוקולד ומניחים אותו בצד.

  7. בסיר קטן מביאים את חלב הקוקוס והמלח לרתיחה ובמקביל טורפים את החלמון בקערית קטנה.

  8. מוסיפים כ-1/3 מתערובת חלב הקוקוס החם לתוך החלמון תוך כדי טריפה נימרצת. מעבירים את תערובת החלמון לתוך הסיר יחד עם יתרת החלב, ומערבבים היטב.

  9. מבשלים את התערובת על להבה נמוכה-בינונית, תוך כדי עירבוב, עד שהתערובת מסמיכה. מסירים מהאש.

  10. ממיסים את הג'לטין 15 שניות במיקרוגל ומוסיפים לתערובת. מוסיפים את השוקולד המומס, טורפים היטב עד שמתקבלת תערובת אחידה ושוקולדית.

  11. לקצפת נוגט: מקציפים שמנת צימחית ומקפלים בעדינות לתוך תערובת השוקולד עד שנוצר מוס חלק ואחיד.

  12. יוצקים את המוס לתוך תבניות שקעים בצורת כיפות בקוטר 6-7 ס"מ ומיישרים בעזרת ספטולה. מקפיאים 3-4 שעות לפחות לפני הרכבת העוגה.

  13. לקראנץ' אגוזים: ממיסים שוקולד ומוסיפים לו את האגוזים, מערבבים היטב. מעבירים למגש מרופד בנייר אפייה, ומשטיחים לעובי של כ-12 ס"מ, מניחים לכמה רגעים בצד עד להתקשות חלקית אך לא לחלוטין, חורטים בשוקולד פסים לאורך ולרוחב (יוצרים מעין ריבועים-קוביות שוקולד). מקפיאים עד שהקראנץ' מתקשה לחלוטין.

  14. לקצפת קפה נוגט: מקציפים יחד שמנת צימחית, אבקת סוכר, אבקת נוגט, קפה נמס ואינסטנד פודינג עד שמתקבלת קצפת יציבה מאוד. מעבירים את הקצפת לשקית זילוף עם צנטר משונן.

  15. הרכבת העוגה: מחלצים את כיפות המוס ומניחים על העוגה בצורה חופשית. בין הכיפות מזליפים תלוליות קצפת קפה נוגט. נועצים ריבועי קראנץ' באופן חופשי, איפה שרוצים, ומקשטים בחצאי אגוזי הלוז הקלויים.

  16. בהצלחה גם לכם:)