לןגן

בריוש שמש ממולא במגוון גבינות

מאת: רינה יחזקאל, פורסם: 13/06/2016 | 16:50
בריוש שמש ממולא במגוון גבינות

קטגוריה: מאפים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

רכיבים לבצק:

רכיבים למילוי:

אופן הכנה

  1. אופן הכנת הבצק: בקערה שמים את החלב, החמאה המומסת והסוכר ומערבלים. מוסיפים את הביצים ומערבלים היטב. בקערה נפרדת שמים את הקמח המנופה ומוסיפים לתוכו את השמרים ומערבבים. יוצרים גומה ושופכים לתוכה את בלילת הביצים והחמאה ומערבבים לבצק רך וגמיש אם חסר נוזלים מוסיפים עוד קצת חלב. לשים היטב כמה דקות. מניחים להתפחה עד שמכפיל את נפחו. לאחר התפיחה מקמחים משטח עבודה ומחלקים את הבצק ל-3 חלקים 2 כדורים גדולים וכדור אחד קטן. כל כדור לחלק ל-5 כדורים. לרדד כל כדור לעיגול בקוטר של תבנית עגולה, שמים ממלית הגבינה על עיגול אחד ומכסים בעיגול השני, על העיגול השני שמים שוב מהמלית ומכסים בעוד עיגול כך עושים עם 4 העיגולים, כך נראה הבצק כאשר שמים עליו את מילוי הגבינות.

  2. העיגול החמישי מכסה את העיגול הרביעי עם המלית. כך נראה הבצק לאחר ששמנו את כל המילוי וכיסנו אותו בעיגול הבצק האחרון. כך עושים עם עיגול הבצק השני. מרפדים תבנית אפיה עגולה בנייר פרגמנט ושמים בתוכו בעדינות את הבצק הממולא.

  3. חותכים את עיגולי הבצק למשולשים, יוצאים 8 משולשים. כל משולש מרימים על דופן התבנית בזהירות מכיון שהבצק עם המילוי מאוד עדין עושים כך עם כל המשולשים. כך זה נראה.

  4. מכינים את אותו הדבר עם הכדור השני ושמים בתוך החלל שנוצר בתבנית וחותכים את הבצק למשולשים, כל משולש מרימים על דופן התבנית בין הרוח של משולש אחד לשני. את הכדור האחרון הקטן שמים באמצע של התבנית לאחר שהרמנו את המשולשים כך צריך להיראות.

  5. נותנים להתפחה עד שמכפיל את נפחו, מורחים בביצה טרופה ומפזרים מעל שומשום. אופים בחום בינוני עד שהבריוש מקבל גוון זהוב. בערך שעה.