לןגן

קובה סלק

מאת: Sari Noy, פורסם: 01/06/2016 | 15:29
קובה סלק

תקציר המתכון: אדום אדום וריחני.....

קטגוריה: תבשילים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

מרכיבים למרק

מרכיבים לכופתאות

מרכיבים למילוי

אופן הכנה

  1. מטגנים את הבצל הקצוץ עד להשחמה, מוסיפים את הסלקים ומערבבים,מתבלים בפפריקה ומוסיפים את רסק העגבניות והמים, מערבבים,מבשלים כדקה, מוסיפים את מיץ הלימון והתבלינים, כולל הסוכר.מביאים לרתיחה, מורידים את האש לבינונית, מכסים ומבשלים כ-15 דקות.

  2. מכינים את בצק הכופתאות - משרים את הבורגול כ-15 דקות במים חמים ומסננים. מוסיפים לסולת ומתבלים במלח, מוסיפים לאט אט מים (כמה שנכנס) ובוחשים עד שמתקבל בצק רך ולא נוזלי. במידה ויצא קצת נוזלי להכניס למקרר לחצי שעה .

  3. מכינים את מילוי הבשר - במחבת לטגן את הבצל עד השחמה, להוסיף את השום ולערבב, להוסיף את הפטרוזיליה הקצוצה ,המלח , הפלפל והכמון. (כדי להעשיר את התערובת אפשר להוסיף חופן של צנוברים).

  4. מילוי הקובה - בידיים רטובות יוצרים עיגולים דקים בקוטר של כף היד, בכפית ממלאים את מרכז העיגול בתערובת הבשר, מקפלים את קצוות העיגול כלפי מעלה עד שנוצר כדור עגול וסוגרים.

  5. מוסיפים את הכופתאות למרק בזהירות ,להניח אותם עם רווחים בין הכופתאות ולדאוג שיהיו טבולים ברוטב. לפזר מעל עלי סלרי קצוצים ולבשל כ-40 דקות (לטעום ואם צריך לבשל עוד קצת אז להוסיף זמן בישול, כמו"כ לתקן תיבול אם צריך).