לןגן

עוגת טריקולד

מאת: לילך טייב, פורסם: 18/05/2016 | 19:49
עוגת טריקולד

תקציר המתכון: לרגעים מתוקים של החיים!

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

למוס שוקולד לבן:

לבסיס העוגה:

לקרם שוקולד מריר:

למוס שוקולד חלב:

אופן הכנה

  1. להכנת מוס שוקולד לבן: שמים בסיר את השמנת ומביאים לרתיחה על אש בינונית. מסירים מהאש ומוסיפים את השוקולד והחלבה, מערבבים היטב עד להמסה. מעבירים למקרר למשך שעתיים, להתקררות טובה.

  2. להכנת בסיס העוגה: מחממים תנור לחום גבוהה, 200 מעלות. ממיסים את אבקת הקפה בליקר. מקציפים את הביצים עם הסוכר לקבלת קציפה תפוחה ובהירה. מוסיפים את הקפה המומס, השמן והקמח. יוצקים לתבנית ואופים כ-7 דקות. מוציאים מהתנור ומצננים.

  3. להכנת קרם השוקולד: שמים בסיר את השמנת ומביאים לרתיחה. מסירים מהאש ומוסיפים את השוקולד, ומערבבים עד לקבלת קרם חלק. מצננים, יוצקים על בסיס העוגה, ומקררים.

  4. להכנת מוס שוקולד חלב: ממיסים את הג'לטין במים הרותחים. מקציפים את השמנת לקצפת יציבה. בקערה נפרדת , מקציפים את החלמונים עם רבע כוס מהסוכר לקציפה בהירה ותפוחה. מוסיפים את הג'לטין המומס, ומערבבים. מוסיפים את השוקולד ואבקת הקפה ומערבבים. מקפלים את הקצפת לקציפת החלמונים ומערבבים בעדינות.

  5. בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים עם יתרת הסוכר (רבע כוס) לקצף נוקשה. מוסיפים את הקצף לקציפת השוקולד ומערבבים. יוצקים את המוס על קרם השוקולד שעל העוגה ומקפיאים לשעתיים.

  6. לאחר שהעוגה היתה במקפיא שעתיים, מוציאים את תערובת השוקולד הלבן והחלבה מהמקפיא ומקציפים לקצפת יציבה (זהירות שהקצפת לא תישבר, זוכרים, יש בה שמנת מתוקה). לבסוף מורחים על מוס השוקולד שבעוגה ומקשטים כרצונכם.

  7. באהבה רבה לילך:)