לןגן

עוגת שוקולד שכבות

מאת: גלית , פורסם: 09/05/2016 | 13:27
עוגת שוקולד שכבות

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 15, זמן הכנה: 1 שעות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

רכיבים לעוגה

רכיבים למלית קצפת

רכיבים לציפוי ועיטור

אופן הכנה

  1. להכנת העוגה מחממים תנור לחום של 175 מעלות.

  2. משמנים מעט תבנית תנור ומצמידים אליה נייר אפיה.בעזרת מברשת משמנים נייר אפיה גם בחלקו העליון.

  3. במיקרוגל ממיסים שוקולד עד להמסה מלאה ומצננים.

  4. מפרידים את הביצים לחלמונים וחלבונים . בעזרת מיקסר ובמהירות גבוהה, מקציפים את החלמונים יחד עם 1/4 כוס סוכר עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה, כ-5 דקות.מוסיפים פנימה את השוקולד המומס ומקציפים במהירות בינונית עד להטמעה.במידת הצורך בעזרת מרית מוודאים כי התערובת אחידה.מעבירים את תערובת החלמונים לקערה גדולה ונקייה.שוטפים ומנגבים היטב את קערת המיקסר .

  5. מעבירים את החלבונים לקערת המיקסר ומקציפים במהירות בינונית עד לקבלת קצף.מוסיפים בהדרגה את יתרת הסוכר (2 כפות) וממשיכים להקציף במהירות גבוהה עד לקבלת קצף יציב.

  6. מעבירים כרבע מקצף החלבונים לקערת החלמונים והשוקולד ומערבבים היטב.מעבירים את יתרת קצף החלבונים ובעזרת מרית מקפלים בעדינות עד הטמעה.

  7. מעבירים את הבלילה לתבנית המרופדת בנייר אפיה, ומיישרים בערת מרית כך שתכסה את התבנית באופן אחיד.מעבירים לתנור כ-16-18 דקות.

  8. מוציאים מהתנור ומכסים מיד במגבת מטבח נקייה.מצננים לחלוטין ומעבירים לקירור לכחצי שעה.

  9. להרכבה:מחלצים בזהירות מהתבנית (שימון התבנית מסייע לעשות זאת בקלות)ומניחים על גבי משטח ישר.בעזרת גלגלת או סכין משוננת מסירים את השוליים המיותרים.חותכים לאורך 5 רצועות אחידות בגודלן (7-8 ס"מ רוחב כל רצועה).

  10. מקציפים את השמנת המתוקה יחד עם אבקת סוכר לקצפת יציבה.מעבירים לשק זילוף וחותכים פתח של כ-1 ס"מ.

  11. מעבירים רצועה אחת מהעוגה לצלחת הגשה . מזלפים על הרצועה באופן אחיד את הקצפת.מכסים ברצועת עוגה נוספת.מזלפים שוב את הקצפת.ממשיכים באותו האופן עד ליצירת 4 שכבות קצפת.סוגרים ברצועת העוגה האחרונה.מעבירים לקירור להתייצבות עד להגשה.