לןגן

מרק קניידלך מקורי ואמיתי

מאת: Chef Osi, פורסם: 20/04/2016 | 01:35
מרק קניידלך מקורי ואמיתי

תקציר המתכון: מתי פעם אחרונה הכנת מרק עוף אמיתי? יש עוף שלם במרק הזה, ועוד קצת. לא בטעות. תוכלו לשלוף את החזה עוף בשלב מוקדם ולהשתמש בו לקישוט הקערות המוגמר, אבל שאר העוף נשאר בסיר ומבעבע במשך שעות, להעשיר את המנה עם טעם מרוכז למצמוצי שפתיים.

קטגוריה: מרקים, מספר מנות: 8, זמן הכנה: 4 שעות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לציר מרק העוף

תערובת כדורי מצות

להרכבת המרק

אופן הכנה

  1. מביאים את כל החומרים 12 כוסות מים קרים לרתיחה בתוך סיר מרק גדול מאוד. מנמיכים את האש לבינונית-נמוכה ומבשלים עד שחזה העוף מבושל דרך, כ -20 דקות.

  2. להמשיך ומבשלים את ציר המרק, ולהוציא את השומן משטח המרק מדי פעם, עד שהרוטב מצטמצם בשליש, כ -2 שעות. מסננים את ציר עוף דרך מסננת דקה לתוך סיר גדול (או בכלי אטום, אם לא משתמשים מיד); להשליך את המוצקים. צריך בערך 8 כוסות.

  3. מעבירים את החזה לצלחת (חלקי עוף הנותרים הם אך ורק לציר). לתת לחזה להתקרר מעט, ואז להוריד את הבשר ולהחזיר את העצמות למרק. לחתוך את החזה, לעטוף, ומקררים.

  4. להכנת כדורי המצה: ביצים לערבב, קמח מצה, שמאלץ, סודה קלאב, ומלח בקערה בינונית (תערובת תדמה לחול רטוב, זה יתמצק ). מכסים ומקררים לפחות 2 שעות.

  5. מביאים ציר עוף לרתיחה בסיר גדול. להוסיף גזר; מתבלים במלח. מנמיכים את האש ומבשלים עד שמתרכך, 5-7 דקות. מסירים מהאש, מוסיפים את בשר החזה, ולכסות. לשים המרק הצידה.

  6. בינתיים, להביא סיר גדול עם מים מומלחים היטב לרתיחה. סקופ החוצה חלקים 2-כף מצה תערובת הכדור, בידיים רטובות, לגלגל בעדינות לכדורים

  7. להוסיף כדורי מצה למים מנמיכים את האש כך שהמים בכל רתיחה עדינה (יותר מדי מקפצים סביב ישבור אותם). מכסים במכסה ומבשלים כדורי מצה עד מבושל דרך מתחיל לשקוע, 20-25 דקות

  8. לשים בקערה ציר מרק עם גזר, להוסיף כדורי מצה, לפזר קצת שמיר מעל להגיש! בתיאבון.