לןגן

עוגת קרם שניק (מילפיי או נפוליאון)

מאת: לילך טייב, פורסם: 07/03/2016 | 16:15
עוגת קרם שניק (מילפיי או נפוליאון)

תקציר המתכון: בכל שם שתיקראו לה היא תישאר טעימה!

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 15, זמן הכנה: 20 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

לקרם פטיסייר:

לציפוי הסוכר:

לעיטור:

אופן הכנה

  1. חותכים חתיכה מלבנית מבצק העלים, באורך של תבנית אלומיניום, חד פעמית, בינונית. מרדדים מעט את הבצק על נייר אפייה, מניחים יחד עם נייר האפייה בתבנית אפייה של תנור, מניחים מעל הבצק עוד נייר אפייה אחד, ומעל מניחים תבנית אפייה נוספת. הרעיון פה שהבצק צריך ליהיות מחוץ בין שתי תבניות על-מנת שלא יתפח או יווצרו בו בועות בזמן האפייה.

  2. אופים במשך כ-20 דקות בחום של 180 מעלות, עד שהבצק מזהיב מלמעלה ומלמטה.

  3. מצננים וחותכים מהבצק האפוי שלוש מלבנים באורך שווה. אם יש צורך מישרים גם צדדים. שלושת המלבנים צריכים ליהיות שווים באורכן וברוחבן.

  4. הכנת הקרם: מרתיחים את המים (או חלב למי שבחר לעשות חלבי). מקציפים את החלמונים ומוסיפים את הסוכר בהדרגה, מקציפים במשך 5 דקות. מוסיפים קורנפלור ופודינג, ממשיכים להקציף עוד קצת. יוצקים את המיקצפת לתוך הסיר עם המים הרותחים, ומערבבים לאט על אש בינונית, עד שהופך לקרם סמיך.

  5. הכנת הציפוי: מקציפים את החלבון עד שניהיה לבן. מוסיפים את אבקת הסוכר בהדרגה, ממשיכים להקציף עד לקבלת קצף נוקשה.

  6. הרכבת העוגה: מניחים מלבן אחד ומורחים עליו מהקרם פטיסייר. את הקרם פטיסייר מאוד מומלץ להכניס לתוך שקית זילוף ולהזליף מעל הבצק המלבני שורות של קרם לאורך, באופן שווה.

  7. מניחים עוד מלבן אפוי על הקרם שהזלפנו ושוב מזליפים על המלבן האפוי באותה צורה כמו בפעם הראשונה, מניחים שכבה אחרונה של בצק מלבן אפוי ומצפים אותה בציפוי הסוכר הלבן. את הציפוי הלבן רצוי למרוח באופן הבא: להניח את כל הציפוי בקצה של העוגה (בצד), ולמרוח ישר באופן אחיד, בעזרת ספטולה, לא לשחק עם הספטולה מצד לצד, לא קדימה ולא אחורה, רק מריחה אחידה לאורך כל הבצק. אם נשחק עם הבצק מידי, הבצק עלול להתקלף לנו ולעלות ואז זה מתערבב עם הציפוי ולא ניראה יפה. אם תפעלו על-פי ההוראות שלי במדוייק תקבלו עוגה יפה ונאה כמו בקונדיטוריה. (ניתן להעזר בתמונות השלבים).

  8. אופן העיטור: משתמשים בסירופ שוקולד של חברת אפיכל בלבד, כיוון שסירופ זה הוא היחיד שיעמוד יפה ולא יבלע בציפוי, מניסיון!! מזליפים סירופ ישירות מן הבקבוק על הציפוי הלבן, להזליף פסים לרוחב, ובעזרת קיסם לחרוט פסים לאורך, הלוך וחזור, כך תקבלו עיטור יפיפה על העוגה.

  9. צורת חיתוך העוגה: יש לחתוך את העוגה בצורה הבאה - יש להחזיק את הסכין ב-45 מעלות ואז לחתוך בזהירות. אם אתם רוצים לחתוך לקוביות, איחזו את 2 השכבות הראשונות עם 2 אצבעות משני צידי העוגה וחיתכו.

  10. *לממהרים שבינינו אפשר להכין קרם מריצ' או שמנת מתוקה ולהזליף על העוגה. אבל המלצה שלי אין כמו קרם פטיסייר. בהצלחה!!!