לןגן

טרייפל מוס שוקולד עם קצפת ותותים

מאת: לילך טייב, פורסם: 17/02/2016 | 23:13
טרייפל מוס שוקולד עם קצפת ותותים

תקציר המתכון: טעים ויפה ובעיקר מרשים את האורחים.

קטגוריה: קינוחי כוסות, מספר מנות: 9, זמן הכנה: 2 שעות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

למוס שוקולד:

לקצפת וניל:

לרולדת שוקולד:

בנוסף:

אופן הכנה

  1. מתחילים בהכנת המוס: ממיסים במיקרו שוקולד עם 500 מ"ל ריצ'/שמנת מתוקה. מערבבים היטב כך שנקבל גנאש מבריק. מכסים בניילון ניצמד ומעבירים למקרר לשעתיים. הגנאש צריך להתקשות מעט ולהפוך לסמיך יותר. לאחר שעתיים של קירור מעבירים את הגנאש למיקסר ומוסיפים מעל את הריצ'/שמנת מתוקה הנותר, מקציפים עד שנוצר מוס קליל ואוורירי אך לא חזק מידי (הוא עוד יתקשה ויתגבש במקרר אחר-כך). מעבירים את המוס לשקית זילוף עם פיה עגולה גדולה ומניחים שוב במקרר.

  2. הכנת הרולדה: מקציפים במיקסר את החלבונים עד שנוצר קצף לבן ויציב, בינתיים בקערה קטנה טורפים את החלמונים עם סוכר הווניל. מוסיפים את החלמונים לקציפת החלבונים ומקציפים במהירות נמוכה למשך דקה. מוסיפים את הקקאו והקורנפלור ומערבבים בעדינות עד שהתערובת אחידה. משטחים את תערובת השוקולד על תבנית האפייה עם נייר אפייה משומן מעט, התערובת צריכה להגיע לגובה של ס"מ. מכניסים לתנור שחומם מראש ואופים במשך 8 דקות על 190 מעלות או עד שהרולדה קפיצית למגע. מקררים היטב ומניחים את כוסות הטרייפל הפוך (עם החלק הפתוח כלפי מטה), וחותכים מסביב עם סכין כך שנקבל עיגולי רולדה ברוחב הכלי שלנו. מניחים בצד את העיגולים שהתקבלו.

  3. הכנת הקצפת: מקציפים בקערת מיקסר מיכל ריצ'/שמנת מתוקה (אם השתמשנו בשמנת מתוקה נוסיף גם את אבקת הסוכר), מוסיפים פודינג ווניל ותמצית ווניל ומקציפים עד שנוצרת קצפת יציבה, מעבירים לשקית זילוף.

  4. שוטפים היטב את התותים וחותכים אותם לפרוסות, מניחים בצד.

  5. מרכיבים את הטרייפל: בתחתית הכוסית מזליפים עיגולי מוס שוקולד, ראו תמונות מס' 1 ו-2. מניחים מעל עיגול של רולדת שוקולד, ראו תמונה מס' 3. מעל הרולדה מזליפים שוב שכבה נוספת של עיגולי מוס שוקולד, ראו תמונה מס' 4. מעל למוס מניחים מסביב וצמוד לדפנות, פרוסות של תותים. ראו תמונה מס' 5. הקפידו לשים את הפרוסות היפות יותר מסביב. באמצע נניח את פרוסות התותים הפחות יפים. מזליפים מוס שוקולד מעל התותים ומקפידים לזלף גם בין הפרוסות שצמודות לדפנות הכוסית. מזליפים קצפת מסביב כמו בתמונה מס' 6. ומוסיפים תותים באמצע. אם נישאר לכם ממוס השוקולד הזליפו מסביב מעל הקצפת. אפשר להזליף גם קצפת במרכז במקום מוס השוקולד לפני השלב האחרון בו אנו מניחים תותים נוספים במרכז. ראו את התמונה המושלמת של המתכון למעלה.

  6. תכינו ותהנו וספרו לי איך האורחים הגיבו...