לןגן

עוגת טורטית מעלפת!!!

מאת: לילך טייב, פורסם: 11/02/2016 | 00:19
עוגת טורטית מעלפת!!!

תקציר המתכון: עוגת טורטית בגירסה האמיתית והמקורית! בטעם המדוייק כמו הוופל שכולנו מכירים. ואני במיוחד משוגעת על הטעם הזה. קבלו את המתכון הזה ותהנו...

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 16, זמן הכנה: 30 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

למילוי:

לציפוי:

כלים לעזר:

לקישוט:

אופן הכנה

  1. הכנת המילוי: ממסים שוקולדים עם אבקת נוגט, מערבבים היטב ומצננים לטמפרטורת החדר.

  2. מקציפים שמנת יחד עם הפודינג והחלב לקצפת יציבה.

  3. מקפלים בעדינות מעט מן תערובת השוקולד לקצפת ובהדרגה מקפלים בכל פעם עוד קצת מהשוקולד לקצפת. מוסיפים את תמצית השקדים ומערבבים בעדינות היטב.

  4. מניחים על מגש דף וופל ומורחים 2-3 כפות מהקרם שוקולד, מורחים על כל משטח הוופל באופן שווה, מניחים דף וופל נוסף וחוזרים על אותה פעולה עד לדף הוופל האחרון (אני השתמשתי ב-6 דפי וופל), על דף הוופל האחרון לא מורחים מהקרם אלה מצפים בציפוי השוקולד שאותו נכין בשלב הבא.

  5. הכנת הציפוי: שמים בקערה את כל מרכיבי הציפוי, פרט לתמצית השקדים, וממיסים הכל יחד לקבלת גנאש. מוסיפים את התמצית ומערבבים היטב.

  6. מניחים כתר שקף סביב העוגה, דואגים שהשקף יהיה די קרוב לעוגה אך לא צמוד מידי. יוצקים את הגנאש על העוגה ומטלטלים בעדינות לכל הכיווונים, דואגים שהגנאש יגלוש גם לדפנות ויצפה אותן יפה ובצורה אחידה, בין דפנות העוגה לשקף. מכניסים למקפיא למשך שלוש שעות לפחות (אני הכנסתי למקפיא ללילה).

  7. כאשר העוגה היתה במקפיא די הזמן שהיתה צריכה להיות, מוציאים אותה מהמקפיא ומסירים בעדינות את השקף. מקשטים עם כוכבי גנאש שוקולד מריר ובפלות טורית, או תקשטו כרצונכם וכפי העולה על דימיונכם.

  8. הכנת שוקולד גנאש מריר: ממיסים יחד את מרכיבי הגאנש, מערבבים היטב ומניחים בצד להתקרר עד שהגנאש הופך לממרח רך (שלא יתקשה יתר על המידה כך שיהיה קל להזליף אותו), שמים בתוך שקית זילוף עם צנטר כוכב באיזה גודל וצפיפות שתיבחרו, ומזליפים סביב העוגה כוכבים שעליהם נניח את הבפלות. פה בעצם כל אחד יכול לשחק עם זה ולקשט באיזה צורה שרוצים ואוהבים.

  9. כמה טיפים: *על מנת לקבל טעם מקורי של הטורטית, מאוד כדאי להשתמש בתמצית שקדים אכותית ולא זו שמוכרים בסופר רגיל. *אם כן השתמשתם בתמצית האיכותית יש להיזהר ולשים רק 2 טיפות מהתמצית ולא יותר, התמצית האיכותית חזקה מאוד ואם תשימו יתר על המידה זה עלול לצאת מר מידי ולא טעים וזה יהיה חבל. *על מנת לשמור על הקרנצ'יות של הוופל בעוגה, מאוד מומלץ להכניס למקפיא חזרה מיד בסיום הכנתה, ולהוציא 20 דקות לפני ההגשה. *מומלץ לחתוך את העוגה בסכין חדה טבולה במים רותחים, על מנת לקבל פרוסות עוגה יפות וישרות.

  10. בהצלחה ובאהבה רבה לילך:)