לןגן

עוגת מוס שוקולד ומוס נוגט על בסיס עוגת שוקולד:)

מאת: לילך טייב, פורסם: 03/02/2016 | 00:11
עוגת מוס שוקולד ומוס נוגט על בסיס עוגת שוקולד:)

תקציר המתכון: פצצה של עוגה!!!!!!!

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 16, זמן הכנה: 45 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

לעוגת השוקולד:

למוס שוקולד:

למוס נוגט:

לציפוי גנאש שוקולד:

אופן הכנה

  1. הכנת עוגת הבסיס: מקציפים ביצים שלמות ומוסיפים סוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה. מוסיפים את השמן, השוקולד המומס, תמצית הוניל והקמח - והכל מוסיפים תוך כדי הקצפה. משמנים תבנית סיליקון בצורת לב או תבנית קפיצית עגולה בקוטר 24 ס"מ, יוצקים לתוכה את התערובת ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, למשך כחצי שעה, עד שקיסם אשר נועצים בעוגה יצא יבש. מצננים.

  2. הכנת מוס השוקולד: שמים בסיר סוכר ומים ומבשלים כ-4 דקות, עד לקבלת סירופ מעט סמיך. מסירים מהאש ומצננים. מקציפים את החלמונים ומוסיפים בהדרגה את סירופ הסוכר. ממשיכים להקציף במשך 8 דקות לתערובת תפוחה ובהירה. ממיסים שוקולד, מוסיפים לחלמונים מעט מהשוקולד ומערבבים היטב, ומוסיפים את החלמונים ליתרת השוקולד ומערבבים שוב היטב. מצננים מעט. מקציפים ריצ' לקצפת יציבה ומוסיפים לתערובת השוקולד ומקפלים, כפות אחדות בכל פעם לקבלת מוס יציב. מורחים את מוס השוקולד על בסיס העוגה, באופן אחיד. מכניסים למקפיא לפחות לשעתיים.

  3. הכנת מוס הנוגט: ממיסים את השוקולד במיקרוגל או בסיר כפול על הדים. מערבבים את אבקת הנוגט עם 4 כפות השמן עד לקבלת ממרח נוגט. מערבבים את ממרח הנוגט עם השוקולד לתערובת אחידה. מקציפים את הריצ' עם פודינג השוקולד ותוך כדי הקצפה מוסיפים את תערובת הנוגט. ממשיכים להקציף עד לקבלת קרם קצפת יציבה. מורחים את מוס הנוגט על שכבת מוס השוקולד באופן אחיד. מכניסים למקפיא לשעתיים נוספות.

  4. הכנת ציפוי הגנאש: ממיסים שוקולד וריצ' במיקרוגל או בסיר כפול על הדים, מערבבים היטב ויוצקים על העוגה הקפואה, מטלטלים את העוגה בעדינות מצד לצד בכדי שהגנאש יצפה את העוגה כולה. לקישוט, מפזרים ברס לוז על צד אחד של הלב או באיזה צורה שתאהבו ומקשטים עוד כפי רצונכם.

  5. *מאוד מומלץ להשתמש בשקף סביב העוגה עוד מתחילת הרכבת שכבות המוס. שמים את השקף סביב בסיס העוגה האפויה ואז שמים את שכבות המוס וציפיו הגנאש. ובסוף כשהעוגה מוכנה, מסירים בעדינות את השקף ומקבלים עוגת מוס יפה וחלקה.

  6. בהצלחה רבה לילך:)