לןגן

חמין

מאת: לילך טייב, פורסם: 03/01/2016 | 19:20
חמין

תקציר המתכון: כמה ניסיתי, וחיפשתי ושיפרתי בטעם עד שמצאתי את הטעם המיוחד של המתכון שאני עומדת להציע בפניכם. שילוב מנצח של טעמים: לקחתי קצת מגיסתי קצת מאמא שלי קצת מחברות וקצת מהטעם והדימיון האישי שלי וזה החמין שיצא, נסו גם אתם ולא תפסיקו להכין אותו, מיוחד ועשיר בטעם - פשוט מוווושלם!!!

קטגוריה: תבשילים, מספר מנות: 10, זמן הכנה: 25 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לשקית של האורז:

לרולדת הבשר:

אופן הכנה

  1. בתוך סיר גדול ממיסים סוכר חום להמסה מלאה, לשים לב שלא ישרף, כדאי לעמוד ליד. ברגע שהסוכר נמס מיד להוסיף 2 כוסות מים פושרים שתכינו מראש. לא להיבהל אם זה קופץ מעט ומוציא עשן, ככה זה.

  2. קולפים את תפוחי האדמה והבטטות ומוסיפים לסיר. מוסיפים גם את הבצל הגדול כשהוא קלוף אך שלם. מוסיפים גם את שיני השום הקלופים, שלמים ואת הביצים, מוסיפים מים כחצי סיר ומביאים לרתיחה. מוסיפים שמן, סילאן ותבלינים, מערבבים.

  3. מוסיפים לסיר את גרגירי החומוס או השעועית, מוסיפים גם את גרגירי החיטה, כן, כן לתוך הסיר ולא בשקית קוקיס, יוצא רך - מעדן. אם בכל זאת תרצו לשים בשקית קוקיס, תוסיפו קצת מלח קצת פלפל שחור, פפריקה, 1 שן שום, מעט שמן, כוס מהרוטב של החמין וחצי כוס מים רגילים (בשקית זה יוצא יותר קרנצ'י, אני מגוונת פעם אני עושה בשקית ופעם בסיר לפי החשק).

  4. מוסיפים את נתח הבשר ומבשלים. נותנים לזה להתבשל לפחות שלוש שעות. מידי פעם כדאי לבדוק שלא ניגמרו המים בסיר, אם כן יש להוסיף בכל פעם עוד קצת מים.

  5. האורז: שמים בתוך שקית קוקיס את האורז, מוסיפים מים, שמן, כוס רוטב מהחמין, את השן שום ומתבלים. קושרים את השקית ומוסיפים לסיר. מבשלים יחד עם החמין.

  6. הכנת רולדת הבשר: בתוך קערה בינונית שמים את הבשר הטחון, מוסיפים לקערה את הבצל המגורר דק, ביצה, חצי כוס האגוזים, מתבלים ומוסיפים מעט שמן. מערבבים עם כפות הידיים היטב. חותכים נייר אלומיניום באורך כ-40 ס"מ, מניחים על משטח עבודה, מניחים על נייר האלומיניום את עיסת הבשר הטחון, ומשטיחים לאורך הנייר לצורה של רולדה ארוכה. עוטפים היטב עם נייר האלומיניום. מתקבל נקניק ארוך. מניחים בתוך סיר החמין ומבשלים יחד עם החמין.

  7. * אפשר לשים בסיר החמין את רולדת הבשר הטחון או את נתח בשר הבקר השלם מה שבוחרים, או שניהם יחד. אפשר גם לחתוך את נתח הבשר בקר לקוביות גדולות לפי מספר הסועדים או לפרוסות לפי בחירה. תהנו ובהצלחה!!!