לןגן

פאי תותים

מאת: לילך טייב, פורסם: 17/12/2015 | 19:09
פאי תותים

תקציר המתכון: תותים, תותים... בואו נקנה רק תותים... זו העונה, אין ספור מתכונים ניתן להכין עם התותים, אז קבלו את העוגה הבאה, באהבה גדולה.

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 16, זמן הכנה: 20 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לבצק הפאי:

לקרם פטיסייר:

לעיטור:

אופן הכנה

  1. הכנת הפאי: שמים את כל מרכיבי הבצק בקערה (אם אתם משתמשים במרגרינה או בחמאה, חיתכו לקוביות), אפשר לשים גם את כל המרכיבים במעבד מזון, לשים/מעבדים את הבצק עד לקבלת גוש בצק אחיד. (מי שמשתמש בשמן הבצק יכול ליהיות יצא לכם קצת מתפורר, אך אל דאגה ברגע שתהדקו אותו לתבנית הוא התאחד).

  2. הדקו את הבצק לתבנית פאי עגולה בקוטר 24 ס"מ, הדקו היטב בעזרת כפות הידיים והאצבעות, רפדו את כל התבנית בבצק כולל הדפנות. דאגו של יהיו סדקים או חורים בבצק.

  3. הכניסו את התבנית לתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, למשך כ-20 דקות, עד שמזהיב. מוציאים ומצננים.

  4. הכנת קרם הפטיסייר: מרתיחים את המים או החלב (אם בחרתם שיהיה חלבי), מנמיחים את האש לבינוני. מקציפים את החלמונים עם הסוכר במשך כ-5 דקות, עד שמתקבלת קציפה תפוחה ולבנה. מוסיפים לקציפת החלמונים את הקורנפלור והפודינג, ממשיכים להקציף עוד כדקה. יוצקים את הקציפה על המים הרותחים ומערבבים לאט לאט למשך כ-3-5 דקות, עד שמתקבל קרם.

  5. הרכבת הפאי: מורחים על הפאי את קרם הפטיסייר, בצורה אחידה. מקשטים יפה בתותים כפי רצונכם או כמו בתמונה. באהבה גדולה וחורף בריא לכולנו, שלכם תמיד לילך.

  6. *את 2 כפות השמן/מרגרינה/חמאה, שהוספתי לכם במרכיבי הקרם, ניתן להוסיף לקרם כשהוא מוכן ועדיין חם, לערבב היטב עם הקרם, זה נותן לא ברק, לא חובה אבל כדאי.