לןגן

פאי שקדים

מאת: לילך טייב, פורסם: 09/12/2015 | 00:50
פאי שקדים

תקציר המתכון: כמו מראהו כך גם טעמו. פאי שקדים מיוחד בטעם מיוחד במינו.

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 16, זמן הכנה: 75 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לבצק:

לקרם שקדים:

לקרם פטיסייר:

לקישוט:

אופן הכנה

  1. הכנת הבצק לפאי: מנפים את הקמח לקערה גדולה, מוסיפים את הסוכר, המלח והשמן או המרגרינה ומערבבים עד לקבלת פירורים. מוסיפים את הביצים, המים ותמצית השקדים וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד ודביק מעט. עוטפים את הבצק בניילון ניצמד ומעבירים למקרר למשך חצי שעה.

  2. בינתיים מכינים את הקרם פטיסייר: מרתיחים מים או חלב בסיר. מקציפים את החלמונים עם הסוכר במשך כ-5 דקות. מוסיפים את הקורנפלור והפודינג ומערבבים היטב. מוסיפים למים הרותחים ומערבבים שוב היטב ומבשלים על אש בינונית למשך כ-5 דקות, ומעררבים כל הזמן כשזה על האש, בכדי למנוע מהקרם להישרף.

  3. מוציאים את הבצק מהמקרר. על משטח עבודה מפזרים מעט קמח, מניחים את הבצק על הקמח במשטח העבודה ומרדדים בעזרת מערוך לעלה עגול בקוטר של כ-24 ס"מ (שיתאים לגודל תבנית הפאי שבה אתם משתמשים), עובי העלה צריך ליהיות כ-2 ס"מ.

  4. מניחים את הבצק המרודד בתוך תבנית הפאי ומהדקים את הבצק לתבנית ולדפנות התבנית בעזרת הידיים. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. אופים רק 15 דקות ומוציאים, בשלב זה עושים רק חצי אפייה לבצק הפאי. מניחים בצד.

  5. מכינים את קרם השקדים: מערבבים את אבקת השקדים ואבקת הסוכר עם השמן או המרגרינה (כל אחד לפי מה שבוחר, אני משתמשת בשמן בלבד, יותר בריא מהמרגרינה ויוצא ניפלא). שמים את התערובת בתוך מקצף, בקערה, ומוסיפים את הביצים בזו אחר זו תוך כדי הקצפה. מקציפים עוד שתי דקות ומוסיפים את הקורנפלור ובהדרגה גם את קרם הפטיסייר, כשהוא קר, ואת תמצית השקדים. ממשיכים להקציף עד אשר הכל מתאחד יחדיו.

  6. הרכבת העוגה: על הבצק החצי אפוי יוצקים את קרם השקדים ומשטחים בצורה אחידה. מקשטים יפה עם שקדים פרוסים, מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ואופים במשך כ-45 דקות עד שהעוגה מזהיבה, וקיסם הנינעץ בעוגה יוצה יבש. מורחים מעל גלזורה (בעזרת מברשת המיועדת למריחה), הגלזורה נותת ברק ומראה יפה לעוגה. *למי שאין גלזורה יכול להשתמש בג'לי שקוף, זה אותו עיקרון, נותן יופי וברק לעוגה. (כמובן שאת הג'לי מורחים לפני שמתקשה ורק לאחר שהעוגה נאפתה בתנור).