לןגן

עוגת אלפחורס

מאת: אתי ממן, פורסם: 27/11/2015 | 11:47
עוגת אלפחורס

תקציר המתכון: רגעים מתוקים עם אלפחורס!

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 12, זמן הכנה: 60 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

עוגיות אלפחורס

קרם קוקוס

מוס שוקולד בטעם אלפחורס

מוס ריבת חלב

ציפוי

לזילוף

אופן הכנה

  1. מקציפים חמאה עם סוכר עד לקבלת קרם אחיד, מוסיפים ביצים בהדרגה, מוסיפים קמח, א. אפיה, קורנפלור, סוכר וניל, ממשיכים להקציף עד לקבלת בצק פריך, לשים ידנית כמה שניות, מגלגלים לנקניק עבה, מרדדים לעובי של כ – חצי ס"מ, קורצים עיגולים, מסדרים בתבנית ואופים 170 מעלות בערך רבע שעה,זהירות.. העוגיות לא אמורות להזהיב, ממלאים ריבת חלב בשקית זילוף ללא צנתר, (רצוי חד פעמי, פחות בלגן חח), מזלפים מסביב לעוגייה, שיהיה עבה מעט (הקוקוס נתפס טוב, והמראה יפה), מחברים לסנוויץ ,מכינים צלחת עמוקה עם קוקוס, וטובלים את העוגייה.

  2. מכינים קרם קוקוס - מערבבים ג'לטין עם חלב מניחים בצד, מחממים במיקרו קרם קוקוס, מחממים ג'לטין 10 שניות במיקרו (שמנו בצד), מוסיפים לקרם קוקוס ומערבבים, מקציפים שמנת מתוקה לקצפת רכה, מערבבים עם הקרם, יוצקים לתבנית הפנימית (מצורפת תמונה) מקפיאים כשעתיים.

  3. מכינים מוס שוקולד אלפחורס - מערבבים ג'לטין עם חלב מניחים בצד, ממיסים במיקרו שוקולד חלב, חצי מכמות שמנת מתוקה, ממיסים ג'לטין 10 שניות (שמרנו בצד), מערבבים עם השוקולד, מקציפים את יתרת השמנת לקצפת רכה, מערבבים עם השוקולד, מוציאים את קרם הקוקוס הקפוא מהתבנית, יוצקים את המוס ומקפיאים כשעתיים.

  4. מוס ריבת חלב - מערבבים ג'לטין עם חלב מניחים בצד, ממיסים במיקרו ריבת חלב, חצי מכמות שמנת מתוקה, ממיסים את הג'לטין 10 שניות מוסיפים לתערובת, מקציפים שמנת מתוקה לקצפת רכה, מוסיפים לתערובת ומערבבים, יוצקים לתבנית הגדולה רבע מכמות התערובת, מקפיאים חצי שעה להתייצבות.

  5. מרכיבים את העוגה - מניחים קרם קוקוס על מוס ריבת חלב, מניחים מעל מוס שוקולד אלפחורס, יוצקים את יתרת מוס ריבת חלב, מקפיאים לילה.

  6. מוציאים את העוגה מהתבנית, מניחים על צלחת הגשה, ממיסים ריבת חלב עם חלב ומערבבים, בעזרת מברשת מורחים את החלק החיצוני של העוגה, מפזרים קוקוס, מעבירים ריבת חלב לשקית זילוף צנתר כוכב, מזלפים במרכז העוגה, מניחים עוגיות אלפחורס ונהנים מעוגה של החיים! מאתי ממן באהבה...