לןגן

סופגניות במילויים שונים

מאת: לילך טייב, פורסם: 23/11/2015 | 23:22
סופגניות במילויים שונים

תקציר המתכון: סופגניות מענינות, ביופין ובטעמן, פשוט מושלמות!!!

קטגוריה: קינוחים, מספר מנות: 25, זמן הכנה: 60 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לבצק:

למילוי קרם פטיסייר:

למילויים נוספים ולקישוט:

אופן הכנה

  1. מנפים קמח לקערה גדולה, עושים גומה במרכז הקמח ומניחים את השמרים, מכסים חזרה עם הקמח. בצד אחד של הקערה שמים מלח ובצד השני סוכר, דואגים שהמלח לא יבוא במגע עם השמרים אחרת זה פוגע בתפיחה. מוסיפים תמצית ווניל, ביצים, שמן ומים. לשים לבצק רך וגמיש. מניחים בצד לתפיחה למשך שעה.

  2. בינתיים מכינים את קרם הפטיסייר: מרתיחים מים. מקציפים חלמונים עם סוכר למשך 5 דקות. מוסיפים לקצף החלמונים את הקורנפלור והפודינג ומערבבים בעדינות בצורת עטיפה. שופכים את עיסת הקצף לתוך המים הרותחים ומערבבים לאט לאט על אש בינונית למשך 3-5 דקות. לערבב כל הזמן שלא ישרף. מסירים מהאש מוסיפים את החמאה ומערבבים כל הזמן עד שהחמאה נמסה לגמרי ונבלעת בקרם. מכסים בניילון ניצמד מצננים ומכניסים למקרר. ניתן לישמור את הקרם עד ארבעה ימים במקרר.

  3. חוזרים לבצק: מניחים את הבצק שתפח על משטח עבודה ומרדדים לעלה בעובי 2 ס"מ. קורצים עיגולים עם כוס עגולה (אני השתמשתי עם כוס גדולה כדי לקבל סופגניות גדולות ויפות). מניחים את עיגולי הבצק על חתיכות נייר אפייה מרובעות קטנות שחותכים מראש, ראו תמונה למטה.

  4. נותנים לעיגולי הבצק שקרצנו לתפוח עוד חצי שעה על ריבועי נייר האפייה. בינתיים מחממים שמן בסיר עמוק. כשהעיגולים תפחו, מחזיקים בעדינות בקצות ריבועי הנייר ולוקחים בזהירות כל עיגול בצק שתפח ומחליקים לשמן, משחררים בעדינות את הנייר מעיגול הבצק תוך כדי ההחלקה לתוך השמן. מטגנים כל צד כ-3 דקות, עד שמזהיב יפה.

  5. למילוי ולציפוי: ממסים כל שוקולד בקערה ניפרדת, רצוי להוסיף 2 כפות שמן לכל סוג של שוקולד מומס לדילול, את אבקת הנוגט מערבבים גם עם 2-3 כפות שמן לקבלת ממרח. ממלאים את הסופגניות במילויים הרצויים ומצפים ומקשטים כרצונכם.

  6. בהנאה רבה ובהצלחה! לילך.