לןגן

ממתק שוקולד טורינו

מאת: לילך טייב, פורסם: 21/11/2015 | 22:57
ממתק שוקולד טורינו

תקציר המתכון: המתכון מוקדש לאחותי היקרה צליל שכל כך אוהבת טורינו. באהבה רבה לילך.

קטגוריה: קינוחים, מספר מנות: 55, זמן הכנה: 90 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

למילוי:

לציפוי שוקולד:

אופן הכנה

  1. הכנת הציפוי: ממסים את השוקולד המריר במיקרוגל או בסיר כפול על אדים. מניחים בצד להתקרר לטמפרטורת החדר.

  2. לוקחים תבנית סילקון ליציקת שוקולד, ראו תמונה 1 למטה, אפשר לבחור באיזה צורה שרוצים. ממלאים את כל הצורה בשוקולד, ראו תמונה מס' 2. ובעזרת ספטולה מסלקים שאריות שוקולד מיותרות, ראו תמונה מס' 3.

  3. על משטח עבודה מרופד בנייר אפייה הופכים את התבנית כשהיא מוחזקת בשתי הידיים באוויר, ונותנים לשוקולד להישפך על נייר האפייה. ראו תמונה מס' 4.

  4. מניחים את התבנית חזרה על משטח עבודה נקי, ושוב בעזרת ספטולה מסלקים שאריות שוקולד מהתבנית. קיבלנו תבנית מצופה בשוקולד. מכניסים למקפיא ל-15-20 דקות שהשוקולד יתקשה.

  5. בינתיים מכינים את המילוי: ממסים שוקולד וחמאת קקאו במיקרוגל או בסיר כפול על אדים, כשהכל נמס היטב מערבבים היטב ומוסיפים את אבקת הנוגט כ-2 כפות בכל פעם ומערבבים היטב אחרי כל הוספה, עד שהנוגט נבלע היטב בשוקולד. מערבבים טוב טוב שלא ישארו גושים של אבקת נוגט. קיבלנו עיסת נוגט כמו ממרח.

  6. מוציאים את התבנית מהמקפיא, עם האצבעות לוקחים מעט מאוד מעיסת הנוגט וממלאים את השוקולדים שבתבנית, ראו תמונה מס' 5. לא להיבהל עם העיסה נדבקת לאצבעות שחקו עם האצבעות ושחררו את העיסה, ובעזרת לחיצות קטנות דואגים שהעיסה תשטתח לכל הפינות.

  7. סוגרים מעל עם שוקולד, ובעזרת הספטולה שוב מסלקים שאריות שוקולד. (אם השוקולד של הציפוי, שהמסנו בקערה, מתקשה במהלך ההכנה, כמובן שאפשר להמיס שוב, כך יותר נוח לעבוד איתו). מכניסים שוב למקפיא ל-10 דקות בערך.

  8. מוציאים מהמקפיא, ומחלצים את השוקולדים בעזרת לחיצות קטנות על תבליות התבנית. מניחים בצד בקופסא או על מגש. כך מכינים שוב באותה התבנית טורינו נוספים עד שהחומרים של עיסת הנוגט וציפוי השוקולד ניגמרים. מתקבלים כ-55 יחידות של שוקולד טורינו.

  9. *אפשר כמובן להכין את הטורינו גם כחלבי, מחליפים שוקולד מריר בשוקולד חלבי. *אם אין לכם תבנית סיליקון ליציקת שוקולד, ניתן להכין כדורים מעיסת הנוגט כמו שמכינים כדורי שוקולד, אך כמובן יש להכניס קודם את העיסה למקרר ל20-30 דקות, שהעיסה תתקשה קצת ואז לגלגל עם הידיים כדורים וליטבול בשוקולד, ולהניח על נייר אפייה או בתוך מנג'טים. *בהצלחה!!!