לןגן

טחול ממולא - מעדן מרוקאי אמיתי

מאת: ליאת שפיצר, פורסם: 16/11/2015 | 22:33
טחול ממולא - מעדן מרוקאי אמיתי

תקציר המתכון: מעדן מרוקאי אמיתי - טחול ממולא בכל טוב :) מתכון של סבתא רחל שלי לטחול מושלם :)

קטגוריה: בשר, מספר מנות: 36, זמן הכנה: 1 שעות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

למילוי הטחול

להכנת הלב עגל

אופן הכנה

  1. כשקונים את הטחול לבקש מהקצב שיפתח אותו ויוציא לו את העורק. אם הקצב לא עושה את זה, אז בבית לפתוח את הטחול ולהוציא לו את העורק - העורק נמצא לכל אורך הטחול וחשוב להוציא אותו מטעמי כשרות.

  2. לחתוך את הלב עגל לרצועות עבות, לפזר מעט מלח , פלפל שחור ו-3 כפות שמן - להכניס לאמצע התנור על חום של 200 מעלות למשך 15 דקות - לא יותר מזה, כדי שלא יתייבש. את השומן כבש לחתוך לרצועות עבות (כמו בתמונה. לא לדאוג, בזמן הבישול הוא מצטמק מעט)

  3. לאחר שהלב עגל מתקרר מעט לפתוח את הטחול על השיש ולהתחיל למלא אותו - למרוח את שיני השום הקצוצות, מעל לפזר את המלח והכמון. לסדר לכל אורך הטחול את הרצועות של הלב, שומן כבש, פטרוזיליה (להשתדל לא לשים את הגבעולים, רק את העלים) ופלפל אדום חריף יבש.

  4. אחרי סיום המילוי צריך לתפור את הטחול. לקחת חוט ומחט גדולה ולהתחיל לתפור. תוך כדי תפירה לדחוף את המילוי פנימה - לאיפה שכבר תפרנו. בסיום התפירה לבדוק שאין קרעים חיצוניים - אם יש אז לתפור אותם.

  5. לשמן את הטחול, לשים במגש גדול ולהכניס לאמצע התנור על חום של 200 מעלות למשך שעה וחצי בערך. מדיי פעם לדקור את הטחול עם קיסם במקומות שונים כדי שיצאו הנוזלים , להפוך אותו וכל פעם לשפוך את הנוזלים שהצטברו במגש.

  6. להוציא מהתנור ולהניח לזה בערך 3 שעות להתקרר. אחרי שהתקרר, לעטוף בנייר אפייה, להכניס לשקית ניילון ולשמור במקפיא. כל פעם שרוצים לאכול להוציא מהמקפיא, לחתוך את הכמות הרצויה ולהחזיר את השאר למקפיא. אפשר להכין במחבת עם 2 כפות שמן (אין צורך ביותר כי יש שומן כבש בתוך הטחול) , או לשים על המנגל. בתאבון :)