לןגן

פריקסה

מאת: לילך טייב, פורסם: 03/11/2015 | 16:58
פריקסה

תקציר המתכון: מתכון מעולה לפריקסה.

קטגוריה: ראשונות, מספר מנות: 32, זמן הכנה: 60 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לבצק:

למילוי:

לממרח העגבניות:

אופן הכנה

  1. שמים קמח בקערה, עושים גומה במרכז הקמח מוסיפים שמרים וסוגרים חזרה עם הקמח. מוסיפים סוכר, שמן ומים. מתחילים ללוש, תוך כדי הלישה מוסיפים את המלח. לשים היטב עד לקבלת בצק רך וגמיש. מניחים בצד מכוסה למשך שעה, עד שהבצק מכפיל את ניפחו.

  2. מכינים לחמניות: מחלקים את הבצק לארבע, כל רבע מחלקים לשמינית, לששעשרית וכל ששעשרית מחלקים ל-1/32, מתקבלים 32 חתיכות בצק. מכדררים את החתיכות לכדורים, מגלגלים מעט בידיים כל כדור לגליל ומניחים על חתיכות נייר אפייה (שחתכנו מראש), ראו תמונה למטה. מתפיחים חצי שעה נוספת.

  3. מחממים סיר עמוק עם שמן, ומטגנים את הלחמניות, כ-4 דקות מכל צד, עד שהן מזהיבות יפה.

  4. להכנת ממרח העגבניות: שולקים עגבניות במים רותחים, מקלפים מהקליפה. חותכים את העגבניות לריבועים גדולים, שמים בסיר, כותשים את השום ומוסיפים לעגבניות, מתבלים במלח ומבשלים על אש בינונית עד שהעגבניות מתרככות ובקושי נשארו נוזלים בסיר. מועכים את העגבניות בעזרת מועך תפוחי אדמה.

  5. את הפלפלים קולים בתנור במשך 3/4 שעה, הופכים צד במהלך הקלייה. מקלפים את הפלפלים מקליפתם. חותכים את הפלפלים לרצועות קטנטנות ומוסיפים למחית העגבניות שבסיר. מוסיפים לסיר שמן, מבשלים עוד מספר דקות, מערבבים היטב ומסירים מהאש. והנה לנו ממרח עגבניות משובח. הטוניסאים קוראים לזה סלטה משיוואה.

  6. מורחים את ממרח העגבניות בכל לחמנייה. ממלאים בטונה, תפוחי אדמה, ביצים וחמוצים. ומגישים.