לןגן

מעמול קארין גורן

מאת: מירי לוי, פורסם: 03/11/2015 | 15:20

קטגוריה: עוגיות, מספר מנות: 20, זמן הכנה: 40 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

אופן הכנה

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות. במעבד מזון שמים קמח, אבקת סוכר וקוביות חמאה ומעבדים עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים מים ומי ורדים ומעבדים קצרות רק עד לקבלת בצק קטיפתי, רך ולא דביק. אם הבצק דביק מדי- מוסיפים כף קמח. אם הוא יבש ומתפורר - מוסיפים כף מים.

  2. מעצבים מעמולים (בעזרת תבנית לחיצה, פינצטה למעמול או פינצטה תוצרת בית) ואופים: מגלגלים את הבצק לכדורים בגודל עגבניית שרי. מועכים כל כדור בצק ל"פיתה" ומניחים במרכז חצי כפית מלית (נעזרים בשתי כפיות או בשקית זילוף שחותכים לה את השפיץ). אוספים את הבצק מעל המלית ומגלגלים לכדור ממולא.

  3. במקרה שכדורי הבצק מתרככים ונדבקים לפינצטה או לתבנית הלחיצה (קורה במיוחד בימים חמים)- מכניסים אותם למקפיא ל-10 דקות, להתייצבות, לפני שממשיכים. מניחים באופן מרווח על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים כ-10 דקות עד שהעוגיות רק מתחילות להזהיב (גם בתחתית(, אבל עדיין בהירות. מצננים, מקשטים באבקת סוכר ומגישים. שומרים בכלי אטום בטמפ' החדר (עד חודש).

  4. הכי חשוב שהמעמולים לא ישחימו אלא רק יתחילו להזהיב כדי שהמרקם שלהם יישאר נמס בפה. אם התנור שלכם חזק או שאתם לא רוצים לעשות עליו בייביסיטר עדיף שתאפו בחום נמוך יותר - 160 מעלות לזמן ממושך יותר 15-20 דקות.