לןגן

סושי מאקי, וסושי אינסייד אאוט

מאת: ליאת שפיצר, פורסם: 27/10/2015 | 00:05
סושי מאקי, וסושי אינסייד אאוט

תקציר המתכון: שני סטיילים של סושי ביתי משגע - סושי מאקי (כשהאצה בחוץ) , סושי אינסייד אאוט (כשהאורז בחוץ)

קטגוריה: צמחוניים, מספר מנות: 15, זמן הכנה: 35 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לאורז

ירקות

תוספות

אופן הכנה

  1. לקנות אורז שכתוב עליו "אורז לסושי" ולשטוף אותו טוב-טוב עד שיוצא כל העמילן. על 2.5 כוסות אורז לשים 3 כוסות מים. לשים את האורז בסיר על אש גבוהה ולערבב כל שתי דקות בערך עד שמגיע לרתיחה. כשמגיע לרתיחה להוריד לאש נמוכה ולכסות את הסיר ל-10 דקות, לערבב את האורז ואז לכבות את האש. אחרי שהאש כבויה לשים כף חומץ אורז וחצי כפית מלח ולערבב שוב. לתת לאורז להתקרר קצת לפני השימוש.

  2. לקלף את המלפפון והגזר ולחתוך אותם לרצועות דקות, לחתוך גמבה אדומה לרצועות דקות, להשאיר את האספרגוס שלם ולחתוך את האבוקדו לרצועות בעובי בינוני.

  3. להרכבת הרול - סושי מאקי - כשהאצה היא בחוץ. נשים את המחצלת עץ ומעליה את האצה. להרטיב את הידיים ולפזר את האורז לשכבה אחידה, ומעל האורז להוסיף את הירקות הרצויים. לתפוס בקצה המחצלת עץ ובקצה האצה לגלגל ולהדק תוך כדי עד שמגיעים לסוף הרול. ההידוק חשוב כדי שהרול לא יצא עבה מדיי. לחתוך ל-8 חתיכות שוות.

  4. להרכבת הרול - אינסייד אאוט - כשהאורז בחוץ. לשים את המחצלת עץ ומעליה את האצה. להרטיב את הידיים ולפזר את האורז בשכבה אחידה, מעליו לפזר שומשום ואז להפוך את האצה - כך שהאורז יהיה כלפי מטה ואת הירקות נניח על החלק של האצה שאין בו אורז. לשים איזה ירקות שאוהבים, ואז לתפוס בקצה המחצלת עץ ובקצה האצה לגלגל ולהדק תוך כדי עד שמגיעים לסוף הרול. ההידוק חשוב כדי שהרול לא יצא עבה מדיי. לחתוך ל-8 חתיכות שוות .

  5. להגיש לצד רטבים אהובים , בתאבון :)