לןגן

עוגת שכבות שוקולד וקצפת (מתאימה גם לפסח)

מאת: Serah Oshrith Amar, פורסם: 25/10/2015 | 13:55
עוגת שכבות שוקולד וקצפת (מתאימה גם לפסח)

תקציר המתכון: עוגה טעימה טעימה טעימה וקלה להכנה.

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 12, זמן הכנה: 90 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

שכבות העוגה

מלית הקצפת

לציפוי וקישוט

אופן הכנה

  1. מחממים תנור ל – 175 מעלות. משמנים מעט את תבנית התנור ומצמידים אליה נייר אפייה. בעזרת מברשת, משמנים את נייר האפייה גם בחלקו העליון.

  2. מפרידים את הביצים, מעבירים את החלבונים לקערת המיקסר ומקציפים במהירות בינונית עד לקבלת קצף. מוסיפים בהדרגה סוכר (2 כפות/25 גרם) וממשיכים להקציף במהירות גבוהה עד לקבלת קצף יציב.

  3. בקערת המיקסר, ובמהירות גבוהה מקציפים את החלמונים יחד עם 1/4 כוס (50 גרם) סוכר עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה.

  4. במיקרוגל או על גבי בן מארי ממסים את השוקולד. מערבבים היטב עד להמסה מלאה ומקררים. מוסיפים את השוקולד המומס לחלמונים ומקציפים במהירות בינונית עד להטמעה.

  5. מעבירים כ – 1/4 מקצף החלבונים לקערת החלמונים והשוקולד ומערבבים היטב. מעבירים את יתר קצף החלבונים ובעזרת מרית מקפלים בעדינות רק עד להטמעה.

  6. מעבירים את הבלילה לתבנית המרופדת בנייר אפייה, ובעזרת מרית מיישרים אותה כך שתכסה את התבנית באופן אחיד. אופים בתנור כ – 16-18 דקות.

  7. מוציאים מהתנור ומכסים מיד במגבת מטבח נקייה. מצננים לחלוטין ומעבירים לקירור לכחצי שעה.

  8. מחלצים בזהירות מהתבנית ומניחים על גבי משטח ישר. בעזרת גלגלת או סכין משוננת מסירים את השוליים המיותרים. חותכים לאורך 5 רצועות אחידות בגודלן.

  9. מקציפים את השמנת המתוקה יחד עם אבקת הסוכר לקצפת יציבה. מעבירים לשק זילוף וחותכים פתח של כ – 1 ס"מ.

  10. מעבירים רצועה אחת מהעוגה לצלחת הגשה. מזלפים על הרצועה באופן אחיד את הקצפת. מכסים ברצועת עוגה נוספת. מזלפים שוב את הקצפת. ממשיכים באותו האופן עד ליצירת 4 שכבות קצפת. השכבה האחרונה צריכה להיות רצועת עוגה. מעבירים לקירור להתייצבות עד להגשה.

  11. לפניי ההגשה ממסים יחד שמנת ושוקולד מריר, מערבבים היטב ומצננים מעט. בעזרת מרית מורחים בשכבה אחידה על גבי שכבת הבצק העליונה. מזלפים לאורך את יתרת הקצפת שנשארה (אם נשארה) ומפזרים תלתלי שוקולד/מקופלת/אגוזים ומגישים.

  12. הערה: התמונה הראשית- זה עוגה שהכפלתי כמויות