לןגן

עוגת האופרה

מאת: לילך טייב, פורסם: 18/10/2015 | 01:28
עוגת האופרה

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 16, זמן הכנה: 50 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לעוגה:

לקרם הקפה:

לסירופ:

לציפוי השוקולד:

אופן הכנה

  1. הכנת העוגה: מקציפים חלבונים עם סוכר (בהדרגה, כל פעם להוסיף כף ועוד כף) עד לקבלת קצף יציב ונוקשה. מוסיפים את החלמונים ומקפלים יחד. מערבבים קמח ושקדים, מוסיפים בזהירות את הקמח לקצף הביצים ומקפלים שוב. מוסיפים את כף השמן ומקפלים שוב, לאט ובזהירות. מחלקים את הבלילה ל-2, משרטטים תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ על נייר אפייה (כפול שתי פעמים), גוזרים את העיגולים המשורטטים, מניחים בתוך התבנית העגולה עיגול נייר אפייה אחד ומשמנים את נייר האפייה. יוצקים לתוך התבנית חצי מהבלילה ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, אופים במשך 8-10 דקות. עד שמזהיב. אופים כך את חצי הבלילה השנייה. מקררים את בסיסי העוגה שיתקבלו, מקלפים מהם את נייר האפייה. פורסים כל בסיס עוגה ל-2. כך שמתקבלים לנו לבסוף 4 בסיסי עוגה.

  2. להכנת הסירופ: מערבבים את כל החומרים, שמים בתוך בקבוק התזה, ומתיזים על כל בסיס עוגה מן הסירופ עד להרטבה מלאה.

  3. לקרם הקפה: מקציפים את הריצ' עם שתי כפיות הקפה וכפית הליקר, עד לקבלת קצפת יציבה. מורחים שכבת בסיס ראשונה ב-1/3 מהקרם, מכסים שכבת בסיס שנייה ושוב מורחים קרם, מניחים שכבה שלישית, שוב מורחים קרם, ומניחים מעל את בסיס העוגה האחרון.

  4. לציפוי: ממסים שוקולד מריר עם ריצ', במיקרוגל או בסיר כפול על אדים, עד שמתקבל גנאש שוקולד, מערבבים היטב ומצפים את כל העוגה, למעלה ומסביב. מקשטים עם גנאש השוקולד הנותר.