לןגן

המבורגר ולחמניות בייתיות

מאת: סיון אוחיון אברג׳יל, פורסם: 19/04/2023 | 20:22
המבורגר ולחמניות בייתיות

תקציר המתכון: מתכון מושלםםם ללחמניות המבורגר והמבורגר בייתי עם כל התוספות 💥 כי אין כמו להכין בבית ❤

קטגוריה: בשר, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

אופן הכנה

  1. בקערת המיקסר עם וו לישה נשים את הקמח המנופה, את השמרים והסוכר ונערבב במהירות נמוכה לאיחוד.

  2. נוסיף 2 כוסות מים ואת הביצה  ונלוש במהירות בינונית, נוסיף את המלח ואת שאר המים . נמשיך לערבל,  ואת השמן נשים בסוף! לישה על מהירות בינונית גבוהה כ 8-9 דקות , לתת לרשת הגלוטן להיפתח.. להוציא את הבצק ללוש טיפה ביד לעצב לכדור חלק ולשמן אותו ולכסות אותו ,להתפיח עד להכפלת הנפח (בקיץ בערך שעה/שעה ורבע- תלוי בטמפ החדר.. )  לחלק את הבצק ולעצב לכדורים חלקים, כל כדור בין 80 ל 100 גר' תלוי בגודל הלחמניות שתרצו...

  3. להניח על נייר אפייה משומן . להתפיח חצי שעה או עד הכפלת הנפח *לפני* הכניסה לתנור.תכסו עם מגבת/בד דק , למרוח על הלחמניות: ביצה M מעורבבת עם כפית סילאן, ולפזר מעל שומשום.  אפייה רגילה  190 מעלות כ 25-30 דקות .

  4. **להכנת ההמבורגר: **

  5. 1 קילו בשר טחון להמבורגר

  6. 70% בקר ( אפשר צלעות / צוואר)

  7. ו 30% מכסה הסטייק טחון.

  8. ( אני הכנתי עם בשר טחון להמבורגר אנגוס טרי שהזמנתי משופרסל און ליין הוא מתאים בדיוק להמבורגר תבקשו את הבשר עם רמת שומן בינונית )

  9. 1 בצל גדול קצוץ לטגן עם קצת יותר מ 1/4 כוס שמן זית  עד הזהבה קלה ולצנן . את הבצל המטוגן להוסיף לבשר טחון , (יחד עם השמן זית) להוסיף כפית מלח, כפית שטוחה פלפל שחור גרוס, רבע/ חצי כפית אבקת שום (לא חובה) , לערבב הכל יחד , שימו לב לא לערבב יותר מידי.. שההמבורגרים ייצאו עסיסיים ולא יבשים...

  10. קורצים עיגולים לפי המשקל הרצוי (אני הכנתי במשקל 120 גר) בעזרת רינג להמבורגר או שאפשר בידיים.. להניח על מגש ולהכניס לקירור.

  11. חשוב לקרר אותם לפחות* שעה לפני הטיגון. לאחר מכן לטגן במחבת פסים עם שמן עד למידת העשייה הרצויה

  12. להכין ציפס בצד / פוטטוס

  13. תוספות : מיונז, קטשופ, חרדל.. חסה בצל סגול עגבניה ומלפפון חמוץ