לןגן

לחמניות רכות על מקל

מאת: סמדר יפרח, פורסם: 14/07/2022 | 22:25
לחמניות רכות על מקל

תקציר המתכון: לחמניות רכות מאוד כמו חלות שבת, טעימות מאוד וקל מאוד להכנה.

קטגוריה: לחמים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

אופן הכנה

  1. לשים בקערה מים, חלב, שמרים, סוכר, חלבונים והשמן, ולערבב היטב, להוסיף חצי מהקמח ולערבב, להוסיף את המלח את הקמח וללוש לבצק, לפני שהתאחד לבצק להוסיף את החמאה ולהמשיך ללוש לבצק אחיד, אם הבצק לא התאחד תוסיפו מעט חמאה ותמשיכו ללוש לבצק אחיד, לשים את הבצק בקערה משומנת ולכסות במגבת, לשים את הקערה במקום חמים לשעה וחצי.

  2. לאחר התפיחה ללוש מעט, לחלק ל-16 חלקים, ליצור כדורים לכסות במגבת, לפתוח כל כדור לבצק דק ומאורך, למרוח חמאה על הבצק ולגלגל, ראו את הסרטון, למרוח מעט קמח על המקלות ולשים את הבצק על המקלות פעם מצד ימין פעם מצד שמאל, לסובב את המקלות בעדינות ולהוציא, לשים את הלחמניות על תבנית אפיה עם נייר אפיה ולכסות במגבת, להניח בצד ל-20 דקות, לשים כפית מים בקערת החלמונים ולערבב היטב, ולמרוח על הלחמניות ולפזר מעל שומשום, להכניס את התבנית לתנור שחומם מראש 180 מעלות כ-25/30 דקות ולאפות עד לצבע זהוב יפה, להוציא את הלחמניות מהתנור ולכסות במגבת. בהצלחה!

  3. למתכונים נוספים חפשו ביוטיוב סמדר יפרח או מהמטבח שלי באהבה! אשמח שתרשמו לערוץ, לייק ותגובה בבקשה, תודה רבה! קישור למתכון המלא ביוטיוב https://youtu.be/YvHjkLUKPDo