לןגן

•דגים נוסח מרוקו•

מאת: "לאור השבת" מתכונים לכבוד שבת, פורסם: 08/03/2021 | 15:15
•דגים נוסח מרוקו•

תקציר המתכון: איך אפשר לפתוח את השבת שלנו בלי דגים עסיסיים לטעמם של כל האורחים והעדות? מתכון מנצח לדגים מנצחים לקצירת מחמאות מנצחות!!

קטגוריה: דגים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

להכין תבלינים

להכין ירקות

תוספות לבחירה

להכין בצד

אופן הכנה

  1. הדגים מסמלים ברכה והם רומזים לעניין עמוק שהמים מכסים אותם, ואין הרע שולט עליהם. כך גם אנחנו, העם הנבחר והמבורך, עם ישראל הנקי והטהור המחזיק בידו את כל הברכה והעולם כולו, והמים נמשלים ביהדות לתורה, לאור האלוקי האינסופי. ובשבת אותו אור קרוב אלינו יותר משאר ימות השבוע, אנו מתאחדים עם אור האינסוף וזוכים לשמירה עליונה. לכן יש מצווה לאכול דגים בשלושת הסעודות , להגנה ושמירה עליונה ומפני עין הרע. ולך אשה אהובה, נתנה הזכות לטרוח ולעמול עבור אותו כוח ולהעביר את אותה שמירה, ליצור במו ידייך את אותו אור ולהעביר אותו לבני ביתך, את שומרת ומגנה במעשה ידייך המופלאות.

  2. ועכשיו לאחר שהבנת כמה אור אהבה והשגחה את מעבירה דרך אותם דגים לבני ביתך הגיע הזמן להכנה:

  3. ניקח את הירקות, קודם נשרה את צרור הכוסברה כמה דקות במים עם סבון, נתחיל לחתוך את כל ראש השום כמה שיותר קטן, נשטוף וננקה טוב טוב את הפלפלים ושאר הירקות נחתוך הפלפלים בצורת עיגול , ואת הגמבות לרצועות דקות, ( מי שרוצה דג לא חריף יכולה להוציא את גרעיני הפלפלים ומי שרוצה דג חריף יותר מוזמנת להוסיף פלפל צ'ילי ואפילו פלפל ירוק נוסף), נחתוך את התפו"א, גזר וכל מה שבחרנו להוסיף ונחמם שמן במחבת, לאחר שהמחבת התחממה נוסיף את השום והפלפלים ולאחר דקה נוסיף את התפו"א, נתן לו לקבל צבע משתי הצדדים ונוסיף את שאר הירקות.

  4. נשים 2 כפות רסק, ואת התבלינים, לאחר ששטפנו את הכוסברה נקצוץ ממנה חצי צרור, נחתוך ונוסיף למחבת, ונוסיף 2 כוסות מים ונסגור את הסיר.

  5. לבנתיים נכין את התערובת לדגים שלנו מהשמן, התבלינים ושאר הכוסברה הקצוצה שנשארה.

  6. לאחר 25 דק' בערך נוסיף את הדגים ונשפוך מעליהם באופן אחיד את התערובת שהכנו. נסגור את הסיר לעוד 10-15 דק' בערך, נראה את התרככות התפו"א ונקיים מצווה נוספת של טעימת הדגים המבורכים מידייך לראות שלא צריך להוסיף משהו נוסף ואפשר להגיד שבת שלום קסומה ומבורכת

  7. נ.ב סגולה לאכילת דגים בשבת- הדגים הם היחידים שלא חטאו בדור המבול, וכן הם מסוגלים לפריה ורביה, לכן אוכלים דגים בשבת, כי אז הוא זמן היחוד והזיווג, לכן אשרי מי שנזהר מאד מאד ובשלושת הסעודות בשבת קודש אוכל דגים.