לןגן

עוגת לוטוס מסקרפונה

מאת: עמית בטש, פורסם: 13/01/2021 | 16:21
עוגת לוטוס מסקרפונה

תקציר המתכון: עוגה שתשאיר אתכן ואת הטועמים ללא מילים!!! עוגה פשוטה ועשירה בלי תנור, בלי גבינה לבנה, בלי שוקולד לבן, אבל טעימה שאין לתאר !!!!

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

אופן הכנה

  1. משמנת בעזרת חמאה את התבנית בקוטר 24.

  2. לבסיס העוגה - טוחנת עד כדי אבקה 250 גרם עוגיות לוטוס (למי שיש נינג׳ה עדיף לטחון שם) ובו זמנית גם ממיסה את החמאה במיקרו (100 גרם)

  3. מעבירה את אבקת העוגיות לקערה ומעליהן שופכת את החמאה המומסת ומערבבת את הכל טוב טוב ביחד עד שכל העיסה רטובה

  4. מעבירה את העוגיות המרוסקות עם החמאה לתבנית המשומנת ודוחסת אותן כלפי מטה כשסיימתי מנקה את שאריות העוגיות מהדפנות בעזרת נייר סופג כדי שהעוגה תצא יפה ואסתטית ומכניסה את התבנית עם הבסיס המוכן למקפיא

  5. בנתיים כשהבסיס במקפיא אני מתחילה לעבוד על קרם המסקרפונה , בקערת מיקסר אני מכניסה את המסקרפונה , 3 שמנת מתוקה , אינסטנט פודינג וניל והחצי כוס סוכר ומקציפה עד כדי קצפת אחידה ויציבה.

  6. מוציאה את התבנית עם הבסיס עוגיות מהמקפיא ובעזרת לקקן מוסיפה את הקרם מעל הבסיס ומיישרת עדי כדי מראה חלק (גם בשלב הזה אני ממליצה לנקות בעזרת נייר סופג את שאריות הקרם מדפנות התבנית כדי שהעוגה תצא יפה ואסתטית)

  7. מכניסה את העוגה למקפיא ל2-3 שעות או ל8 שעות לפחות במקרר.

  8. הכנת הציפוי- אני ממיסה חצי קופסא של ממרח לוטוס במיקרו ושופכת מעל העוגה אין לגעת בעוגה עם כף או לקקן יש להטות את העוגה מצד לצד עד שכל העוגה מכוסה בממרח הלוטוס. יש לבצע שלב זה בזריזות לפני שהממרח מתקשה על העוגה.

  9. לקישוט אני בחרתי להניח שתי עוגיות לוטוס למעלה כמו בתמונה , יכולות לקשט כל אחת בדרך שלה 🥰