לןגן

מרק עוף אשכנזי קלאסי של סבתא שלי

מאת: אורנה לביא, פורסם: 02/12/2020 | 07:22

תקציר המתכון: אני לא יודעת איזה חורף מצפה לנו, בכל מקרה כמו כל שנה יהיה לי נורא קר. הנה אחד המתכונים החורף הקלאסיים: המרק הקלאסי של סבתא שלי ז"ל. ההבדל היחיד הוא סוג השמן. לא לקלף כלום - לשפשף לניקוי עם סקוצ'ברייט שלא נגע בסבון מימיו. עדיף לבשל בווק, אם יש אפשרות לאש גדולה מאז. אם לא, סיר נירוסטה. בשום פנים ואופן לא להכניס למטבח כלי אלומיניום. הם מאד לא בריאים.

קטגוריה: מרקים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

אופן הכנה

  1. מכינים את המרכיבים לבישול - מנקים את העוף ומחלקים אותו לרבעים ומכינים גם את אברי הבטן של התרנגולת.

  2. מודדים את האורז והעדשים.

  3. מקלפים וחותכים לרבעים או שמיניות את הבצלים. תלוי בגודל שלהם.

  4. מקלפים וחותכים את שיני השום לחתיכות בינוניות או גדולות. גודל החתיכות תלוי בגודל השיניים.

  5. רוחצים וחותכים את עשבי התיבול, רוחצים חותכים חתיכות גדולות מתפוחי האדמה והגזרים, חתיכות קטנות מעשבי התיבול ופרוסות בינוניות משורש הסלרי ושורש הג'ינג'ר

  6. מרתיחים את השמן על קרקעית הסיר, על אש גדולה. מוסיפים לפי הסדר, תוך כדי ערבוב מתמיד בכף עץ, לפי הסדר: את הבצלים, השום , הצ'ימיצ'ורי, השורשים ועשבי התיבול. מחכים כמה דקות ומוסיפים את התבלינים. מחכים עוד דקה ומכניסים את הירקות. מחכים עוד כמה דקות ומוסיפים את העוף. מכסים את הסיר ומחכים 5 דקות. מוסיפים מים ואת המלח, מכסים את הסיר עם פתח קטן, מחכים שיעלו אדים (זה הסימן לרתיחת המים) ומקטינים את האש למינימום. מדי פעם בודקים את הטעם ועושים תיקוני תיבול, אם צריך. מוסיפים מים רותחים, אם צריך. שיהיו מספיק מים עד מעל לתוכן הסיר ועוד בערך שני סנטימטר מעליו. לבשל חצי שעה אחרי רציחת המים.

  7. עדיף להגיש חם וטרי. אפשר לשמור כמה ימים במקרר - לא להכניס חם או אפילו קצת חמים. להשאיר מכוסה כל הזמן, כולל בזמן הקירור, לפני שמכניסים את המרק למקרר.

  8. טיפ ספציפי - אפשר גם לשמור את המרק הזה בפריזר - עד חודש. במקרר אפשר להשאיר אותו עד שבוע. לחתוך רק את הכמות שרוצים לאכול. רצוי לא לחמם יותר מפעם אחת.