לןגן

באס אפוי, חריף. אוקיי, עכשיו גם הרישום הזה נכון.

מאת: אורנה לביא, פורסם: 01/12/2020 | 18:36

תקציר המתכון: התפרעתי אצל מוישה מהחבר'ה שלי והראיתי לו מאיפה משתין הדג האיטלקי. אבל הכל לפי הערכה, זמנים וכמויות אצלי אף פעם לא מדודים. בכל אופן, זה מתכון שקיבלתי מהשכנה המרוקאית שלי, שקיבלה אותו מהבוסית האיטלקיה שלה והחריפה אותו, כי היא מרוקאית. אני מעדיפה במקרה הזה באס, כי הוא מסתדר יותר עם אפיה קצרה. ואני חסרת סבלנות, לפעמים... (הכמויות הרשומות כאן הן למנה אחת) (ניסיתי את זה, גם בגרסה הזאת יצא מוצלח)

קטגוריה: דגים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

אופן הכנה

  1. מנקים את הדג וחותכים לו חתכים בצדדים

  2. חותכים את הבצל לקוביות

  3. חותכים את השום לפרוסות

  4. מקצצים לשמיר קיצוץ גס את הגבעולים והעלים

  5. מרתיחים את השמן במחבת

  6. אופים את הדג בחום בינוני בתנור ולא באובו טוסט - עם העגבניות, השום והבצל, לשמן את התבנית קודם עם שמן חריע או שמן שומשום

  7. מפזרים מלמעלה מלח ים ופלפל לבן ושמיר, הופכים את הדג אחרי 10 דקות ומתבלים גם מהצד השני. אופים עוד 10 דקות ובודקים אותו עם קיסם עץ. אם צריך משאירים אותו עוד קצת בתנור.

  8. מגישים עם חצי לימון צהוב בינוני, רוטב צ'ילי חריף או מתוק לפי הטעם, עם סלט ירקות טרי וקר ועם אורז ו-או אטריות, באחת מטכניקות ההכנה המגוונות הקיימות. וגם עם יין מתאים (נהוג יין לבן יבש אבל אדום יותר בריא ללב)

  9. בקרוב אביא לכאן כמה מתכוני אורז ואיטריות. יש כל כך הרבה, שטוב שפתחו כאן קטגוריה מיוחדת לאורז וחבל שאין קטגוריה לאיטריות. לא נורא, אבתדר עם מה שיש. העיקר ליהנות מהחיים עם אוכל טוב.

  10. בתיאבון :)