לןגן

מושט ממולא ומאודה

מאת: אורנה לביא, פורסם: 26/10/2020 | 18:35

תקציר המתכון: מושטים הם גם שמנים וגם אין להם הרבה עצמות, אז הם נוחים למילוי. אידוי הוא שיטת הכנת אוכל שהומצאה ע"י הסינים, והיא שיטה מאד בריאה. הנה כאן מתכון שהולך בדיוק לפי הדברים האלו.

קטגוריה: דגים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

אופן הכנה

  1. לנקות את המושט מהקשקשים והעצמות שלו. לחתוך לו חריצים באלכסון, לא עמוקים מדי, משני הצדדים. לפתוח לו את הבטן, להוציא את האיברים הפנימיים שלו ולחתוך אותם בגודל אצבע.

  2. לערבב את האורז ואת חלקי הפנים של הדג, עם הירקות למילוי.

  3. לערבב את החומרים של הרוטב.

  4. למרוח רוטב בתוך הבטן של הדג ולמלא לו בערך ח3/4 מנפח הבטן. המילוי החלקי הוא כי האורז עוד יתנפח. לתפור לו את הבטן.

  5. מה שנשאר מהחומרים של המילוי - עם כמה שצריך חלב קוקוס או חלב סויה, ללוש מזה קציצות.

  6. למלא את הסיר של מכשיר האידוי במים. לשים את המושט והקציצות,לסגור את המכסה ולהדליק את המכשיר על החום הכי גבוה. אחרי שהמים רותחים להקטין לאש בינונית. אחרי רבע שעה להוציא את הקציצות, להשאיר בפנים את המושט שימשיך להתאדות עוד רבע שעה. לפתוח, לתקוע בדג קיסם ולהחליט אם להשאיר אותו עוד איזה זמן שימשיך להתאדות. אפשר גם להגביר את האש, הרי הקציצות כבר לא שם.

  7. בינתיים הקציצות התקררו למצב פושר, אפשר לשים אותן בצלחת לצד הדג החם. כשמוציאים אותו. שמים עליו פרוסות דקות מחצי מהלימון וסוחטים עליו באופן ישיר את החצי השני. שמים גם רוטב ופטרוזיליה.

  8. זה כמובן הולך עם כל דבר שעשוי מירקות למיניהם, מומלץ ערק עם לימון לצד זה. השחיתות שלו הולכת עם ליווי של אורז לבן, שהכי טוב לעשות אותו ביחד עם הדג. הוא מתאים לי גם עם סלט חסה חריפה, מתכון שלי פה באפליקציה, בסלטים. בפעם האחרונה שאכלתי אותו, הוא הלך עם ויסקי. אני לא זוכרת איזה ויסקי.