לןגן

רביולי בטטה ביתי

מאת: נעמה , פורסם: 05/10/2020 | 22:54
רביולי בטטה ביתי

תקציר המתכון: קצת לוקח זמן אבל שווה, כמובן שניתן להקפיא אחרי שמכינים וכל פעם שרוצים - להוציא ולהכין אותו ואת הרוטב.

קטגוריה: פסטה, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לבצק

להכנת הרביולי המוכן

מילוי

רוטב

אופן הכנה

  1. מכינים את הבצק: יוצקים את הקמח על משטח עבודה בצורה של "הר". יוצרים בתוכו חור סגור היטב מכל הצדדים ויוצקים פנימה את החלמונים, הביצים והשמן. מתחילים לעבד את הביצים והקמח תוך כדי ערבוב עד שהכול מתאחד. ניתן גם לעשות את כל התהליך במיקסר עם וו גיטרה. לאחר שכל הבצק מתאחד מתחילים ללוש אותו על משטח העבודה או במיקסר למשך 5-6 ד'. עוטפים בניילון ומעבירים למקרר לחצי שעה. לאחר שעברה חצי שעה - חלקים את הבצק לשניים, חצי אחד מניחים על משטח עבודה מקומח ואת החלק השני מחזירים למקרר עד לשימוש. מרדדים את הבצק לעובי של כ-1ס"מ, קורצים לצורה הרצויה, ממלאים וסוגרים. אני אישית מכינה או ריבועים (כמו הקנוי) או עיגולים או חצי ירח (כמו סמבוסק). בשלב זה אפשר להקפיא את הרביולי עד לשימוש.

  2. מכינים את המילוי: קולפים את הבטטה וחותכים לקוביות, מניחים בסיר עם החמאה ומבשלים על אש בינוננית-גבוהה עד שהבטה מתרככת, אז מסירים מאש, מועכים כמו פירה ומתבלים לפי הטעם במלח, פלפל שחור טחון ואגוז מוסקט ומניחים בצד שיצטנן.

  3. מכינים את הרוטב: ממיסים את החמאה ומזהיבים בה את השום למשך דקה או שתיים. מוסיפים את הפטריות, מתבלים במלח ופלפל ומבשלים עד שהפטריות מזהיבים ואין נוזלים במחבת. מוסיפים את השמנת המתוקה, מביאים לרתיחה ומכבים את האש.

  4. תוך כדי הכנת הרוטב נכין את הרביולי (כמו פסטה) - נביא סיר עם מים, עם מלח גס ומעט שמן לרתיחה, נכניס את הרביולי ונבשל כ-10 דק' או עד שהבצק מוכן (תלוי בצורה, עובי הבצק...). אז נוציא אותם בעזרת כף מחוררת למחבת עם הרוטב המוכן וניתן להם להתבשל ביחד עוד כ-10 דק' שהרביולי יספוג טעים ונגיש.

  5. הערות: - ניתן להקפיא את הרביולי לפני בישול. - ניתן למלא בכל מילוי אחר שאוהבים: גבינות, תרד...

  6. סרטון להכנת כל מיני צורות של פסטה או כיסונים: https://www.youtube.com/watch?v=Ew-3-8itpjc