לןגן

מניפת בשר עם אפונה כרפס ותפו"א בסיר רוסטר

מאת: אילנית בניזרי, פורסם: 16/11/2019 | 08:25
מניפת בשר עם אפונה כרפס ותפו"א בסיר רוסטר

תקציר המתכון: אם זה לא להיט אל תיקראו לי אילנית 😂

קטגוריה: בשר, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

אופן הכנה

  1. שלבים ראשונים מאת אילנית בנירי :

  2. גוש צלי כתף מספר 5 ,נלטף את הבשר בשמן ופלפל שחור גרוס נחמם סיר עמוק ורחב נניח את הגוש בשר ונצרוב מכל צדדיו כמה דקות על מנת לשמור על נוזלי הבשר ...לאחר מכן נוסיף מים לסיר עד לכיסוי ..נוסיף בצל שלם ,כפית גרגירי פלפל אנגלי,רבע כפית כורכום, וכמה עלי דפנה.וגבעול כרפס עם עלים אפשר גם גזר קלוף שלם..שעה וחצי רתיחה.לאחר צינון להכניס את הצלי עטוף בניילון נצמד למקרר ללא נוזלים ! לכמה שעות רצוי לילה שלם ואז לפרוס פרוסות...את הנוזלים שהרתחנו נסנן ונשמור במקרר זה נקרא ציר בשר !

  3. להכנת התבשיל

  4. נטגן את הבצל בשמן עד להזהבה נוסיף את הכורכום ונערבב לפתיחת טעמים ...נוסיף את האפונה והכרפס ..כף כוסברה קצוצה...כוס מציר הבשר או כוס מים רותחים...נוסיף כעת את הפלפל לבן ..אבקת מרק עוף ומלח..נניח את פרוסות הבשר במרכז הסיר בצורת מניפה ( אני הכנתי בסיר רוסטר מרובע אך ניתן להכין בכל סיר סוטאג' רחב ואין חיוב לסדר כמניפה אלא להניחם בתפזורת על הסיר )

  5. כעת נניח את תפוחי האדמה סביב הבשר כפי שתיראו בתמונות שלי ...נוסיף את שארית הנוזלים ..נפזר את הפלפל שחור גרוס מעל את הפלפל אנגלי ועלי דפנה

  6. נבשל להבה נמוכה כשעה ורבע מידי פעם "נשקה" בעזרת כף את הצלי בשר ברוטב על מנת שלא יתייבש וכל הטעמים יחדרו אליו ...כעת נסיר מכסה נפזר את שארית הכוסברה נבשל ללא מכסה כרבע שעה תוך כדי הרטבת הבשר ברוטב ...

  7. בהצלחה אילנית בניזרי ♥️

  8. **הערה** מי שקנתה בשר פרוס מראש תלטף פרוסה פרוסה בשמן ופלפל שחור גרוס ...תצרוב על מחבת כדקה מכל צד ...תבשל לא בצורת מניפה אלא סידור רגיל בסיר עם כל המרכיבים שלפי המתכון של הרוטב כשעתיים וחצי ותדלג על שלב הרתיחה המקדימה !