לןגן

בצק פירושקי

מאת: נעמה , פורסם: 04/11/2019 | 14:41
בצק פירושקי

תקציר המתכון: במקור זהו מתכון קווקזי לכיסונים ממולאים בפירה ומטוגנים בשמן עמוק, אני נסיתי למלא ועוד מגוון מילויים ולאפות אותם. אין ספק שהמטוגן הרבה יותר טעים, אבל האפוי לא פחות טעים.

קטגוריה: מאפים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לבצק

מילוי תפו"א

מילוי פיצה

מילוי גבינות

אופן הכנה

  1. מערבבים את כל החומרים היבשים יחד. יוצרים גומחה במרכז ומוסיפים ביצים, חלב ושמן, לשים 10 דקות עד לקבלת בצק חלק וגמיש. (ברור שיותר קל להשתמש במיקסר עם וו לישה. אבל אם אין לכם אחד כזה אז יאללה להפשיל שרוולים זה כיף!)

  2. מכסים בניילון ומתפיחים כשעה עד הכפלת הנפח (במידה וחם בבית קצת פחות, בחורף זה יכול להגיע גם לשעה וחצי).

  3. מכינים את המילוי הרצוי בשלב ההתפחה.

  4. מחממים תנור ל-180 מעלות.

  5. מרדדים, מעצבים ומטגנים: מעבירים את הבצק למשטח נקי ולשים מעט כדי להוציא את כל האוויר. מחלקים את הבצק לכ-40 כדורים ומרדדים כל חלק לעלה עגול בעובי של 1/2 ס"מ. חשוב עד שמרדדים את כל הכדורים לכסות אותם במגבת לחה למנוע התייבשות.

  6. מניחים כף מלית במרכז ומהדקים את הקצוות טוב שלא יפתח בזמן האפייה והמילית תישפך (ליצירת צורת סמבוסק) מועכים מעט את הכיסון כך שהסגירה תהיה כלפי מטה ומניחים על תבנית האפייה עם נייר אפייה. כל ממשיכים עם שאר הכדורים.

  7. לפי האפייה יש לעשות כמה חורים עם מזלג ולמרוח בביצה טרופה(לקבלת גוון יפה ניתן להשתמש בחמלון ולהוסיף מעט מלח וחלב ובנוסף למרוח פעם אחת שמסיימים למלא מגש ופעם שנייה לפני הכניסה לתנור).

  8. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לכ-10 דקות או שהמאפה מקבל צבע יפה ושנאפה.