לןגן

לחם קווקזי

מאת: נעמה , פורסם: 04/11/2019 | 13:41
לחם קווקזי

תקציר המתכון: מאוד טעים, קריספי מבחוץ ורך מבפנים, ניתן להקפיא ולחמם במיקרו או בטוסטר

קטגוריה: לחמים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לציפוי

אופן הכנה

  1. בקערת מיקסר עם וו לישה נשים קמח וניצור גומה באמצע בה נניח את השמרים והסוכר ומסביב נפזר את המלח, לאחר מכן נשפוך באמצע את כל המים ונתחיל ללוש במהירות איטית ושנראה שמתחיל להיוצר בצק נוסיף את השמן ונלוש לבצק אחיד כ-10 דק' (הבצק צריך להיות לח ודביק). אז ניתן לו מנוחה של כ-10 דק' שלאחריהם נלוש שוב במהירות בינונית עוד 5 דק'.

  2. בעזרת יד רטובה ניצור עיגול מהבצק, נעטוף את הקערה בניילון נצמד ובמגבת נקייה ונמתין לתפיחה להכפלת הנפח (כ-40 דק' עד שעה, כשקר אפילו שעה וחצי).

  3. לאחר התפיחה נלוש שוב ונוציא את כל האוויר, נדליק תנור לחום הכי גבוה (אצלי זה 250 מעלות) ונכין לנו קערה עם מים.

  4. נחלק את הבצק בידיים רטובות למס' החלקים הרצוי (אני מחלקת ל12 לחמניות) ניקח כל כדור של בצק נטבול בקערת המים ונמתח אותו עם היד לאורך (אמור להיות בעובי של כ-3-4 ס"מ) וטבול שוב את הבצק בקערת המים ונניח בתבנית מרופדת בנייר אפייה, כך נעשה עם כל שאר הבצק.

  5. נפזר מעל מעט קצח ושומשום לבן (כדי לתת ללחם צורה של לחם קווקזי אז יש למעוך את אמצע הכיכר באצבעות ושישארו סימנים על הבצק ואז לפזר שומשום וקצח) ולפני שנכניס את התבנית לתנור נרסס את הלחם במים ונכניס את התבנית לתנור בחלק העליון ונוריד את המעלות ל200-220 למשך 10 דקות לערך או עד שהחלק העליון משחים. בזמן האפייה כל 5 דק' לערך נפתח את התנור ונרסס את הלחם במים (זה נותן את הקריספיות למעטפת הלחם)

  6. לאחר שמוציאים את הלחם רצוי לעטוף אותו במגבת ולהמתין, בזמן ההמתנה להשפריץ עליו מעט מים עם התרסיס

  7. הערות:

  8. - מרגע שמתחילים לעבוד עם הבצק וליצור את הכיכרות חשוב שהידים תהינה רטובות כי הבצק מאוד דביק

  9. - ניתן להכין כמות גדולה ולהקפיא, כשרוצים מוצאים ומחממים במיקרו 1.5-2 דק' או בטוסר

  10. - הלחמניות מאוד טעימות להכנת טוסט