לןגן

פחזניות

מאת: נעמה , פורסם: 31/10/2019 | 10:55
פחזניות

תקציר המתכון: כל הטריק בהוספת הביצים תלוי בכמה יבשנו את הבצק בסיר. אסור להוסיף את כל כמות הביצים בפעם אחת - זכרו ביצים תמיד ניתן להוסיף אבל אם שמנו יותר מידי, אי אפשר לתקן והכול הולך לפח וחבל.

קטגוריה: מאפים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קשה

מרכיבים

מתכון בסיסי לבצק רבוך

קרם מוסלין

קרם פטסייר

אופן הכנה

  1. נדליק את תנור האפייה ל- 250 מעלות.

  2. נשים בקלחת ונביא לרתיחה: מים, חלב, חמאה, מלח וסוכר.

  3. לאחר הרתיחה נוריד את הקלחת מהאש, נוסיף את הקמח ונערבב עד שהקמח יטמע ונוצר בצק, אז נדליק את הגז שוב ונייבש את הבצק עוד 30 שניות או עד שיווצרו משקעים בתחתית הסיר.

  4. בשלב זה נוריד את הקלחת מהגז, ונעביר את הבצק לקערה עם פני שטח גדולים ונקרא את הבצק בעזרת לקקן לטמפרטורת גוף (חשוב לפני הוספת הביצים כדי שלא יתבשלו מהחום).

  5. לאחר מכן נוסיף את הביצים לאט לאט, כל פעם קצת נערבב עד שיטמע בבצק ואז נוסיף שוב עוד קצת, נחזור על פעולה זו יד שנוסיף את כל הביצים, אבל לא בהכרח.

  6. איך נדע כמה ביצים להוסיף ומתי הבצק טוב?

  7. ניקח מעט מהבצק בין האגודל לאצבע ונפתח לאט לאט את האצבעות, אנו צריכים להגיע למצב שנוצר צינור דק בין האצבעות והוא לא נקרע.

  8. במידה והוא נקרע - זה אומר שהבצק עדין יבש ויש להוסיף עוד ביצים.

  9. חשוב לציין ולזכור שאם הוספנו ביצים יתר על המידה אין דרך חזרה והבצק הולך לפח (בגלל זה ציינתי במרכיבים ליד הביצים שהכמות הזו לא בהכרח, לפעמים צריך פחות ולפעמים יותר - תלוי בכמה יבשנו את הבצק בסיר)..

  10. נעביר את הבצק המוכן לשק זילוף עם צנתר משונן 10-9 סמ בצורת שושנה, נזלף על מגש במרווחים שווים.

  11. נכניס לתנור שחומם מראש ל250 מעלות ובעת הכנסת המגש נכבה את התנור ל20 דקות שלאחריהן נדליק שוב את התנור הפעם ל170 מעלות עד שהפחזניות מוכנות.

  12. לאחר מכן נצנן אותן ונמלא אותן בקרם הרצוי.

  13. קרם פטסייר:

  14. בקערה נשים: קורנפלור, חלמונים וחצי מכמות הסוכר ונערבב

  15. בקלחת נשים ונביא לרתיחה: חלב, חצי מכמות הסוכר ומקל וניל

  16. לאחר מכן נשפוך את הקלחת שהבאנו לרתיחה לקערה תוך כדי ערבוב תמידי ולאחר מכן נחזיר את תכולת הקערה בחזרה לקלחת דרך מסננת, נחזיר לאש ונמשיך לערבב עוד 20 שניות (עד שמסמיך) ואז נעביר לקערה.

  17. קרם מוסלין:

  18. לאחר שקרם הפטסייר מוכן ועדין חם, נוסיף את החמאה ותמצית הקפה ונערבב עד שכל החמאה נמסה ונטמע בקרם, א נכסה את פני השטח ונילון נצמד כדי שלא יווצר קרום ונעביר לקירור עד להצטננות הקרם.

  19. לאחר שהקרם יצטנן, נפתח אותו בעזרת מטרפה על מנת שיהיה נוח לזילוף.

  20. נעביר אותו לשק זילוף והוא מוכן למילוי הפחזניות שיתקררו.