לןגן

מרק שעועית לבנה

מאת: רינה יחזקאל, פורסם: 15/10/2019 | 20:57
מרק שעועית לבנה

קטגוריה: תבשילים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

רכיבים לקוסקוס

אופן הכנה

  1. בסיר מטגנים את הבצל עד להזהבה מוסיפים את השום הקצוץ ומטגנים מעט מוסיפים את הבשר ומטגנים קלות מוסיפים את רסק העגבניות התבלינים ומים מערבבים מוסיפים את השעועית מביאים לרתיחה מנמיכים את הלהבה ומבשלים על אש קטנה למשך שעתיים או עד שהשעועית והבשר כמעט מוכנים, מוסיפים את תפוחי האדמה וממשיכים לבשל עד שתפוחי האדמה מוכנים.

  2. אוכלים על קוסקוס ביתי ומתענגים מכל ביס

  3. אופן הכנת הקוקוס:

  4. בקערת קוסקוס שופכים את הסולת מוסיפים את המלח ומערבבים. ביד אחת שופכים מים לסולת בערך כוס עד 2 כוסות לפי הצורך בעוד היד השנייה מערבבת עד ליצירת גושים קטנים..

  5. מעבירים את הסולת דרך מסננת (ררבל) של קוסקוס ומנפים את כל הגרגרים לתוך הקערה.

  6. מעבירים את הקוסקוס לקוסקוסיה. מבשלים על סיר המרק המתבשל או על מים שעה. יש ליצור חור (ארובה) באמצע הסולת, כדי לאפשר לאדים להשתחרר. ומבשלים עד שהסולת מתקשה מעט מלמעלה..

  7. מורידים את הקוסקוס מעל סיר הבישול ושופכים לתוך קערת הקוסקוס. מפוררים את גוש הקוסקוס עד שמקבלים גרגרים אחידים מוסיפים עוד 2 כוסות מים תוך בחישה וערבוב אם צריך אפשר להוסיף עוד חצי כוס מים. מוסיפים את השמן ומערבבים. מערימים את גרגרי הקוסקוס לערמה ונותנים לנוח בערך רבע שעה. בינתיים מכינים את המרק. מעבירים לקוסקוסיה וממשיכים לבשל על אדים בערך 30-45 דקות..

  8. כאשר הקוסקוס מוכן מורידים מסיר האדים ומעבירים לקערת הקוסקוס, מפוררים אותו בעודו חם ע"י כף גדולה. כעת הקוסקוס מוכן לאכילה.