לןגן

עוגת שוקולד הורסת!

מאת: אפרת בקשי, פורסם: 04/04/2019 | 12:38
עוגת שוקולד הורסת!

תקציר המתכון: עוגה מצויינת, לא לוותר על שלבי ההכנה כסידרם, הפחתתי מעט בשמן

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לעוגה

לקרם שוקולד

אופן הכנה

  1. מחממים תנור ל - 180 מעלות חום.

  2. לתוך קערת המיקסר מכניסים 2 כוסות קמח תופח עם 1 אבקת אפיה, 2 כוסות סוכר, 1 סוכר וניל, חצי כוס שוקולית, חצי כוס קקאו, מערבלים דקה, מוסיפים 4 ביצים ו - 2 כוסות חלב חם.

  3. מערבלים את כל המרכיבים 2 דקות במהירות גבוה.לאחר 2 דקות / שכל המרכיבים מתגבשים מוסיפים בהדרגה (ב - 5 פעימות) כוס שמן ומערבלים 2 דקות נוספות.

  4. מכבים את המיקסר, משמנים תבנית מלבנית חד פעמית 25/30 ויוצקים לתוכה את התערובת. אופים 45 דקות / כשקיסם עץ הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש, העוגה מוכנה.

  5. קרם השוקולד - מכניסים שמנת מתוקה לסיר קטן ומחממים על להבה בינונית עד שהשמנת מתוקה חמה ומבעבעת מעט. כשהשמנת חמה מכבים להבה, שוברים לקוביות 150 גרם (חבילה וחצי) שוקולד מריר, מכניסים לתוך הסיר ומערבבים עד שהשוקולד נטמע בשמנת. (במידה והתקבל קרם בהיר, מניחים את הסיר על הלהבה הכי נמוכה בכיריים ומערבבים עד שמקבלים קרם שוקולד כהה יותר) את חצי חבילת השוקולד הנותרת מניחים בצד.יוצקים חצי מכמות הקרם שוקולד מהסיר לקערית ומניחים בצד.שוברים לקוביות את חצי חבילת השוקולד שנותרה, מוסיפים לקרם השוקולד שנותר בסיר. מערבבים עד שהשוקולד נטמע בקרם ומניחים בצד.

  6. כשמוציאים את העוגה מהתנור מחוררים חורים בכל שטח העוגה בעזרת קיסם עץ. (כ - 20 חורים) יוצקים על העוגה כשהיא חמה את קרם השוקולד הדליל מהקערית וממתינים 5 דקות.לאחר 5 דקות יוצקים על העוגה את קרם השוקולד הסמיך מהסיר, מצננים, מכסים את העוגה בנייר כסף ומעבירים למקרר.

  7. הכנסתם את העוגה להריון? הסיבות: לא חיממתם תנור מראש, לא ערבלתם היטב את המרכיבים היבשים או שהתנור היה חם מידי. אם משתמשים בתבנית קפיץ חשוב מאד לאטום אותה היטב כיוון שהמסה מאד דלילה ובמידה ואין איטום טוב תהיה לכם נזילה רצינית מהתבנית