לןגן

קובה חמו

מאת: מיטל ברסטוביצקי, פורסם: 05/12/2018 | 09:30
קובה חמו

קטגוריה: בשר, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: קשה

מרכיבים

אופן הכנה

  1. להשרות ביחד כוס בורגול דק וכוס בורגול עבה בקערה עם מים למשך שעה. אחרי שעה לשפוך את המים ולסחוט מנוזלים. להוסיף 1 ק"ג סולת וכף מלח ובערך 2. 1/4 כוסות מים פושרים. להתחיל ללוש ולעבד לבצק נוח וגמיש. אם הבצק יבש אפשר להוסיף עוד מים. לכסות במגבת ולהניח למנוחה של חצי שעה.

  2. מילוי הבשר; מילוי רגיל של כל קובה. לטגן במעט שמן 3 בצלים קצוצים, להוסיף 1. 1/4 ק"ג בשר טחון ופטרוזיליה קצוצה. לתבל בחצי כף מלח, פפריקה, פלפל שחור, כורכום, כמון ומעט בהרט. להמשיך לאדות את הבשר על אש גבוהה ולערבב עד שכל הנוזלים מצטמצמים ולקרר.

  3. להכין משטח עבודה שעליו מפוזר סולת. להתחיל להכין כדורים מהבצק בגודל כדורי טניס. כל כדור יש לרדד עם מערוך לעלה לא דק מידי כדי שלא יקרע. למלא עיגול בכף מלאה בשר ולכסות בעוד עיגול שרידדנו להדק היטב בקצוות ולאסוף בשתי ידיים את הקובה ולסובב וגם לשטח ושוב לאסוף ולסובב עד שנוצרת צורה עגולה ותפוחה מלמעלה. להניח על מגשים שעליהם מפוזר סולת. במשך כל העבודה יש להוסיף על משטח העבודה סולת וגם את המערוך יש להעביר שוב ושוב על הסולת כדי למנוע הדבקה. בשלב זה אפשר להכניס את המגשים למקפיא ולמחרת להוציא ולהכניס לשקיות.

  4. המרק; לטגן בצל במעט שמן. להוסיף 2 קופסאות גרגירי חומוס או חומוס שהושרה ובושל. להוסיף מים לסיר. לתבל ב- 2 כפות מרק עוף, כפית כורכום, פלפל שחור ומעט פפריקה. כשהמרק רותח להכניס לסיר 4 קובה, לא כדאי יותר, לבשל אותם בערך רבע שעה או עשרים דקות, בזמן הזה הם צפים. להוציא אותם עם כף מחוררת ולהניח על מגש. אם הקובה ישארו בתוך המרק הם יתפרקו. לכן כשרוצים להגיש, שמים קובה בצלחת ועל זה מוזגים מרק חם עם חומוס. וכך ממשיכים עם שאר הקובה.