לןגן

עוגת מוס שוקולד חגיגית

מאת: לילך טייב, פורסם: 14/08/2018 | 14:20
עוגת מוס שוקולד חגיגית

תקציר המתכון: עוגה עשירה וחגיגית לשבת, לחג, ליום הולדת או לכל אירוע שתבחרו...

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לבסיס העוגה

למוס שוקולד

לציפוי גנאש נוגט

אופן הכנה

  1. הכנת בסיס העוגה: מחממים תנור ל-180 מעלות. מקציפים בקערה את החלבונים, ומוסיפים בהדרגה את הסוכר תוך כדי הקצפה. ממשיכים להקציף לקצף יציב ונוקשה.

  2. מוסיפים את אבקת השקדים והקמח, ומקפלים בעדינות לקצף החלבונים לקבלת קציפה אחידה. יוצקים את הקציפה לתבנית מלבנית/מרובעת משומנת, ואופים 25 דקות עד שבסיס העוגה מזהיב. מוציאים מהתנור, מעבירים סכין בין בסיס העוגה לדופן התבנית, ומצננים היטב.

  3. הכנת מוס השוקולד: שמים בסיר קטן את הסוכר והמים, מבשלים יחד עד להמסת הסוכר לחלוטין ולקבלת סירופ סמיך. מסירים מהאש ומצננים.

  4. מקציפים את החלמונים, ומוסיפים בהדרגה את סירופ הסוכר, תוך הקצפה רצופה. ממשיכים להקציף כ-8 דקות לקבלת תערובת תפוחה ובהירה.

  5. ממסים את השוקולד בסיר כפול על אדים או במיקרוגל, מסירים מהאש. מוסיפים לחלמונים מעט מהשוקולד המומס ובוחשים. מוסיפים את תערובת החלמונים ליתרת השוקולד ומערבבים היטב לתערובת אחידה. מצננים מעט.

  6. מקציפים את השמנת לקצפת יציבה ונוקשה, מקפלים את הקצפת לתערובת השוקולד. כפות אחדות בכל פעם, לקבלת מוס יציב. מעבירים לתבנית סיליקון מלבנית/מרובעת ומכניסים למקפים למשך כשעה.

  7. הכנת ציפוי הגנאש: ממסים את השוקולד והשמנת לקבלת קרם אחיד, מוסיפים את אבקת הנוגט ובוחשים היטב עד שהנוגט מתערבב ומתאחד עם השוקולד לקרם חלק ואחיד.

  8. ניתן למלא עם הגנאש תבנית סיליקון עם דוגמה יפה ולהכניס למקרר להתקשות למשך כחצי שעה. (אני השתמשתי בתבנית סיליקון של סליקומט בכדי לקבל את הצורה שמעל העוגה).

  9. הרכבת העוגה: מוציאים את שכבת המוס הקפואה מתבנית הסיליקון ומניחים על בסיס העוגה, מעל שכבת המוס מניחים את הגנאש הקפוא. אם אין לכם תבנית ליצור דוגמה לציפוי ניתן לשפוך את הציפוי מעל לשכבת המוס הקפואה ולטלטל לכל הכיוונים על מנת שהציפוי יכסה את העוגה באופן שווה.

  10. מקשטים ומגישים.