לןגן

עוגת יום הולדת - עוגת שוקולד חלבית מצופה בקצפת חלבית שוקולד והמון ממתקים

מאת: לילך טייב, פורסם: 03/06/2018 | 09:02
עוגת יום הולדת - עוגת שוקולד חלבית מצופה בקצפת חלבית שוקולד והמון ממתקים

תקציר המתכון: קבלו אותה - עוגת שוקולד חלבית מצופה בקצפת חלבית שוקולד והמון ממתקים שאוהבים, הילדוד'ס יעופו עליה. הטפטופים בהשראתה של קרין גורן.

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

לעוגה

לציפוי שוקולד

לקישוט

לקצפת

אופן הכנה

  1. הכנת העוגה: מקציפים ביצים שלמות במהירות בינונית-גבוהה ומוסיפים את כוס הסוכר בהדרגה, מקציפים עד שהקצף הופך תפוח יפה. מוסיפים את כוס השמן בזרם דק ולאט תוך כדי ההקצפה. מוסיפים גם תמצית וניל.

  2. ממסים את שתי סוגי השוקולד בסיר כפול על אדים או במיקרוגל, מוסיפים לקצף תוך כדי ההקצפה.

  3. ולבסוף מנמיכים את מהירות ההקצפה ומוסיפים תוך כדי הקצפה את הקמח בהדרגה ואת השקדים הטחונים.

  4. משמנים תבנית אפייה עגולה קפיצית (בקוטר 24-26 ס"מ) או תבנית סיליקון באיזה צורה שבוחרים (אני בחרתי בצורת הלב). יוצקים לתוך התבנית את הבלילה שקיבלנו ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 170-180 מעלות.

  5. מוציאים את העוגה מהתנור, מצננים וחוצים בזהירות ל-2 או ל-3 חלקים, תלוי בגובהה שקיבלתם.

  6. מקציפים את השמנת המתוקה עם 1/2 כוס הסוכר לקצפת יציבה. מורחים על שכבות העוגה שחילקנו, ומניחים אחד על גבי השני. מצפים בנדיבות את העוגה היטב מלמעלה ובדפנותיה.

  7. לציפוי שוקולד ולטפטופים: ממסים שוקולדים עם השמנת המתוקה בסיר כפול על אדים או במיקרוגל, מערבבים תוך כדי עד לקבלת קרם חלק. מסירים מהאש ומעבירים לבקבוק פלסטיק עם פיה ארוכה (בקבוק זה משמש בדרך כלל לרטבים בפיצריות ומסעדות, ניתן לרכוש אותו בכל בזאר או חנות לכלי בית). כעת בעזרת הבקבוק עם השוקולד המומס מתחילים לעשות מעין מסגרת סביב העוגה, בכל פעם שנעשה עצירה בזמן עשיית המסגרת וניתן לחיצה קנה בבקבוק, נזיל טפטוף לצד דפנות העוגה, כך נעצור בכל פעם ניתן שוב לחיצות קטנות וזה מה שיגרום לטפטופים יפים ועדינים סביב העוגה (מומלץ להיכנס לאתר של קרין גורן ולראות בוידאו בדיוק איך שהיא עושה זאת על עוגת הטפטופים שלה).

  8. כשסיימנו את המסגרת עם הטפטופים נצפה כעת את משטח העוגה העליון בשאר השוקולד, ניצוק את יתרת השוקולד במרכז העוגה ונטלטל אות בזהירות לכל הצדדים, בכדי שציפוי השוקולד יכסה את העוגה כולה. המסגרת שיצרנו בתחילה תמנע במעט משאר הציפוי לגלוש החוצה, אך עשו זאת בזהירות רבה כי לפעמים קורה שהציפוי יכול לעלות על המסגרת ולנזול מידי.

  9. כעת קשטו את העוגה כרצונכם בשוקולדים, חטיפים וממתקים שאתם אוהבים.

  10. באהבה גדולה לילך :)