לןגן

עוגת גבינה לוטוס

מאת: שירי אדמץ, פורסם: 01/06/2015 | 13:02
עוגת גבינה לוטוס

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 1, זמן הכנה: 30 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

אביזרים מיוחדים:

מצרכים לבסיס:

מצרכים לציפוי:

מצרכים לקרם הגבינה:

אופן הכנה

  1. מכינים את הבסיס: טוחנים את עוגיות הלוטוס לפירורים דקים, ממיסים חמאה על גבי להבה נמוכה ומערבבים את העוגיות והחמאה המומסת לתערובת לחה.

  2. מעבירים לתבנית, מניחים שקף מסביב (מומלץ אך לא חובה), ומהדקים לשכבה אחידה. מכניסים למקפיא.

  3. מכינים את קרם הגבינה: מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר והאינסטנט פודינג וניל לקצפת יציבה. טורפים בקערה נפרדת את הגבינה הלבנה עם גבינת הנפוליון במטרפה ידנית עד לקבלת בלילה חלקה. מקפלים את תערובת הגבינות לתערובת השמנת בשלושה מחזורים.

  4. מוציאים את התבנית מהמקפיא, ויוצקים את כל תערובת הגבינה מעל הבסיס ומיישרים בעזרת מרית. מכניסים את התבנית למקפיא ללילה להתייצבות.

  5. מכינים את הכדורים: ממיסים שוקולד צימקאו בפולסים קצרים במיקרוגל עד להמסה מלאה, שופכים בעזרת כפית לתבנית הסיליקון, מטיחים קלות את התבנית על השיש להוצאת בועות אוויר ומכניסים למקפיא לחצי שעה. לאחר חצי שעה מוציאים מהמקפיא ומשחררים בעדינות את חצאי הכדורים. מניחים כל חצי כדור על חצי כדור שני, לקבלת כדור שלם. מסדרים באופן חופשי כדורי קליק ואת כדורי השוקולד ומחזירים שוב למקרר. העוגה נשמרת עד 5 ימים במקרר. בתיאבון !!!

  6. הצעות לקישוט: בנוסף לתבנית חצאי הכדורים אפשר להשתמש בתבנית סיליקון של כפית, וכשהיא מוכנה לשים אותה על העוגה ובתוכה כמה כדורי קליק. ניתן לשים עוגיות לוטוס שלמות בתוך העוגה.