לןגן

פטיפור פלורנטין (שומשום ושוקולד)

מאת: לילך טייב, פורסם: 27/02/2018 | 07:38
פטיפור פלורנטין (שומשום ושוקולד)

תקציר המתכון: פטיפורים לפורים- בואו לשדרג את משלוח המנות שלכם עם פטיפורים שוקולדיים שהם כמו תכשיטים, פשוט תענוג לעין וגם לפה...

קטגוריה: קינוחים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

לבסיס טבליות שוקולד

לגנאש

למטבע שוקולד שבאמצע

לפלורנטינות

לקישוט

אופן הכנה

  1. לבסיס טבליות השוקולד: יש להמיס את 300 גרם השוקולד במיקרוגל או בסיר כפול על אדים עד לקבלת שוקולד נוזלי.

  2. יוצקים את השוקולד הנוזלי לתוך תבניות סיליקון בצורה של טבליות שוקולד. מישרים בעזרת ספטולה ומורידים שאריות שוקולד מהתבנית. מכניסים למקפיא ל- 15 דק'. מוציאים ומחלצים בקלות מהתבנית. מניחים בצד עד להרכבה.

  3. למטבעות שוקולד: גם כאן ממסים את השוקולד ויוצקים לתבנית סיליקון בצורת עיגולים/מטבעות, מישרים ומכניסים למקפיא ל-15 דק', מוציאים ומחלצים מהתבנית ומניחים בצד עד להרכבה.

  4. הכנת הפלורנטינות: ממסים יחד במיקרוגל את הסוכר, הריצ', הגלוקוזה והמרגרינה.

  5. בקערה נפרדת שמים קמח, שומשום וקקאו, מערבבים היטב, מוסיפים לתערובת של הסוכר והגלוקוזה ומערבבים יחד היטב.

  6. מחכים שיתקשה למשך שעה, עד שהתערובת הופכת להיות בצקית. לוקחים כדור בגודל 10 אגורות ומשטיחים בתוך תבנית סיליקון בצורת מטבעות עגולות או ריבועים שטוחים (ראו תמונה של תבנית המטבעות המצורפת מטה). אופים במשך כ-10 דקות.

  7. לגנאש: ממסים את השוקולד עד שהוא חלק ונוזלי, לאחר מכן מוסיפים את הריצ' ומערבבים היטב, אם יש צורך ממסים עוד קצת. שמים בתוך שקית זילוף עם צנטר בצורת כוכב גדול.

  8. ההרכבה: מחברים ומדביקים 2 פלורנטינות עם מטבע שוקולד בעזרת הגנאש, כאשר המטבע הוא בעצם באמצע בין 2 הפלורנטינות. מזליפים כוכב גנאש על בסיס טבליות השוקולד ועליו מניחים את הפלורנטינות המחוברות עם מטבע השוקולד, מזליפים לקישוט מעל המטבעות כוכב גנאש ומקשטים עם סוכריות פנינה בצבע שבוחרים.