לןגן

בצק לפיצה

מאת: מירי עמיאל, פורסם: 14/11/2017 | 05:07
בצק לפיצה

תקציר המתכון: לאוהבי הפיצה הדקה בצק ממש שווה מתכון של חיים כהן ממש כדאי למרוח בקצוות שמן זית יוצא מדהים וטעים

קטגוריה: פיצה, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

בצק

אופן הכנה

  1. לפני שמתחילים, הנה כמה טיפים להכנת פיצה בתנור ביתי:

  2. - מחממים את התנור לחום הגבוה ביותר הרבה זמן לפני שמתחילים באפייה.

  3. - משתמשים ברשת לאפיית פיצה או בתבנית מחוררת, כדי שהחום יגיע אל הבצק מלמטה. את התבניות האלה לא שוטפים אחרי האפייה, אלא רק מנגבים, כדי שבצק לא יידבק אליהן בזמן האפייה. לפני שמניחים עליהן את הבצק, מקמחים אותן.

  4. - מומלץ להשתמש באבן אוגרת חום שבזמן האפייה מצטיינת בפיזור החום בתנור.

  5. - חשוב לא להעמיס על הבצק הרבה רוטב, גבינה ותוספות. השתדלו לפזר את המרכיבים האלה במתינות.

  6. ועכשיו מתחילים...

  7. הבצק:

  8. שמים בקערה גדולה את הקמח, השמרים, המלח, הסוכר והשמן ומערבבים באצבעות. מוסיפים בהדרגה מים (קרים, כדי לא ליצור תפיחה מזורזת שנובעת מחום) וממשיכים לערבב בידיים עד שנוצר בצק. אם הבצק דביק – מוסיפים עוד קצת קמח. אם הוא לא מתאחד – מוסיפים עוד קצת מים.

  9. מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ולשים בידיים במשך כעשר דקות, עד שמתקבל בצק חלק וגמיש. מניחים בקערה יבשה, מכסים ומניחים בצד לתפיחה במשך כשעה. מחלקים את הבצק לשישה כדורים, עוטפים כל אחד בניילון או במגבת ומאחסנים במקרר במשך שעתיים או יותר. מחזירים את הבצק לטמפרטורת החדר כשעה לפני הרידוד והאפייה.

  10. מרדדים עיגול בצק לעלה עגול ומניחים בתבנית מקומחת. מורחים על העלה רוטב עגבניות ומברישים את השוליים בשמן זית. מפזרים על הרוטב גבינה מגוררת (או עיגולי גבינה) ומעט בזיליקום קצוץ, מכניסים לתנור ואופים עד שהבצק שחום ושוליו מעט שרופים. זמן האפייה תלוי בחום התנור. ניתן להכין בשיטה הזו פיצות בציפויים שונים.