לןגן

עוגת גבינה קלאסית - הנסיכה בלבן שלי

מאת: לילך טייב, פורסם: 06/11/2017 | 13:40
עוגת גבינה קלאסית - הנסיכה בלבן שלי

תקציר המתכון: עוגת גבינה קלאסית משגעת

קטגוריה: עוגות, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר חלבי, דרגת קושי: קל מאוד

מרכיבים

לתחתית העוגה

לעוגה

אופן הכנה

  1. מחממים תנור ל-200 מעלות.

  2. הכנת התחתית: מקציפים את הביצה עם הסוכר לקצף יציב, מקפלים בעדינות פנימה את 2 סוגי הקמחים, מעבירים לתבנית ומשטיחים. אופים 5 דקות(ולא יותר) ומוציאים מהתנור, מצננים.

  3. הכנת העוגה: מערבבים בקערה את את הגבינה, השמנת החמוצה, גרידת הלימון, תמצית הווניל, 3 חלמונים, 1/3 כוס סוכר וקמח תפו"א. לערבב היטב עד שאין גושים.

  4. מקציפים את החלבונים לקצף יציב ומוסיפים את הסוכר שנותר. יש לשים לב שלא להקציף לקצף נוקשה מידי, זה לא טוב לעוגות גבינה, זה יוצר סדקים ומייבש את העוגה.

  5. מקפלים את תערובת הקצף לתערובת הגבינה בתנועות קיפול, יוצקים מעל התחתית החצי אפויה, מכניסים לתנור ואופים כ-10 דקות עד לקבלת גוון חום בהיר, מוציאים מהתנור, מורידים את הטמפרטורה של התנור ל-150 מעלות ואופים כ-45 דקות נוספות. משאירים את דלת התנור פתוח כדי לעזור לטמפרטורת התנור לרדת במהירות. ובינתיים בזמן הזה מעבירים סכין חד סביב דפנות העוגה על-מנת להפריד את הקרום של העוגה מהדפנות, יש להעביר את הסכין עד חצי גובהה העוגה ולא עד לתחתית.

  6. ניתן לבדוק עם קיסם אם העוגה יבשה ומוכנה, מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים.

  7. מאחסנים בקירור ורק לאחר שהתקררה מעבירים מהתבנית לצלחת הגשה.

  8. ניתן להכין קצפת ולקשט את העוגה כרצונכם בכדי לתת לה מראה נסיכותי: מקציפים שמנת מתוקה עם חצי כוס סוכר עד לקבלת קצפת יציבה. קשטו ככל העולה בדמיונכם וכרצונכם. בהצלחה!!!