לןגן

אורז אחד אחד

מאת: שירי אדמץ, פורסם: 14/05/2015 | 21:40
אורז אחד אחד

קטגוריה: אורז, מספר מנות: 2, זמן הכנה: 1 שעות, כשרות: כשר פרווה, דרגת קושי: קל

מרכיבים

אופן הכנה

  1. שוטפים את האורז בתוך מסננת, מתחת למים זורמים. מערבבים עם היד בעדינות, בתנועות סיבוביות, עד שהמים שיוצאים מתחת נעשים שקופים.

  2. מניחים את המסננת בצד עד שהאורז מתייבש (יכול לקחת בין 10 ל-30 דקות, תלוי במזג האוויר).

  3. מחממים בסיר קטן (של בערך 3 ליטר) את השמן במשך דקה על גבי להבה בינונית. מוסיפים את האורז והמלח ומערבבים בעדינות עד שכל הגרגירים מצופים שמן.

  4. מטגנים את האורז ומערבבים בעדינות לעיתים קרובות, עד שכמחצית הגרגירים מלבינים.

  5. מעבירים את הסיר ללהבה קטנה ומוסיפים מים רותחים. מערבבים פעם אחת. מנמיכים את האש ומבשלים במכסה סגור במשך 25 דקות. לא פותחים את הסיר במשך כל זמן הבישול!

  6. לאחר 25 דקות מכבים את האש ומוודאים שהאורז נראה יבש לחלוטין ושאין נוזלים. מניחים מגבת מטבח נקייה ומקופלת בין הסיר למכסה ומשאירים כך 10 דקות.

  7. פותחים את הסיר, מערבבים ומאווררים בעדינות בעזרת מזלג. תוספות: -לפני הכנסת האורז לסיר, מטגנים בו בצל אחד קטן קצוץ דק עד שקיפות. כשהאורז מוכן וסיים לנוח רואים את הבצל נח מעליו. מערבבים בעדינות בעזרת מזלג. -לאחר שהאורז מוכן, קוצצים עירית ומוסיפים לאורז ביחד עם קצת פתיתי צ'ילי חריף. -מכינים מראש חביתה, חותכים לחתיכות קטנטנות. מוסיפים שליש קופסת שימורים אפונה וגזר, ושליש קופסת שימורים של תירס (את שתיהן מסננים מנוזלים). לפני הוספת המים הרותחים, מוסיפים את תערובת החביתה לאורז. בתיאבון!!!