לןגן

כרוב ממולא באורז ובשר טחון ברוטב עגבניות מושלםםם!! 😍😍

מאת: ליאת שפיצר, פורסם: 08/03/2017 | 21:39
כרוב ממולא באורז ובשר טחון ברוטב עגבניות מושלםםם!! 😍😍

תקציר המתכון: מנה מושלמת וטעימה שלא תרצו לוותר עליה 😍

קטגוריה: בשר, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

למילוי

לרוטב

אופן הכנה

  1. להכנת הכרוב - להוציא את שורש הכרוב ולהכניס שלם לתוך סיר עמוק מלא במים. להרתיח ובכל פעם שהעלים החיצוניים מתרככים להוציא אותם ולהניח בצד שיתקררו.

  2. להכנת האורז - לשים בסיר את האורז ומעליו את השמן והתבלינים - לערבב מעט ולשפוך מים רותחים מעל. לכסות ולהרתיח על אש גבוהה כ-5 דקות ולאחר מכן לשים על אש בינונית כ 15-20 דקות .

  3. כשהאורז מוכן להניח לו להתקרר ולהוסיף את הבשר הטחון, שום ופטרוזיליה ולערבב היטב.

  4. להכנת הרוטב עגבניות - לכתוש את שיני השום, לקלף את העגבניות ולחתוך לקוביות קטנות - לטגן במחבת עם מעט שמן עד שהעגבניות מתרככות. להוסיף את התבלינים, המיץ לימון ורסק העגבניות ולערבב היטב . להוסיף מים רותחים, לערבב ולהביא לרתיחה. לאחר שרתח לכבות את האש ולהניח בצד.

  5. להרכבת המנה - לקחת עלה כרוב, להוריד קצת את החלק הקשה שבגבעול ולפתוח על משטח העבודה. להניח באמצע העלה מעט מהמילוי ולקפל כמו סיגר/אגרול , לגלגל ולהמשיך כך עם כל העלים.

  6. את העלי כרוב הקטנים שנשארו לשים בתחתית מגש ומעליהם לסדר את הכרוב הממולא בצורה שיהיו צמודים אחד לשני. מעל לשפוך את הרוטב ולהזיז מעט כדי שהרוטב יהיה בתחתית המגש. לכסות בנייר כסף ולהכניס לתחתית תנור שחומם מראש על 250 מעלות למשך 20 דקות ולהעביר לאמצע התנור לעוד כשעה על חום של 200 מעלות.

  7. להגיש חם - אני שמתי מעל כל כרוב ממולא חצי זית קלמטה ומעט שקדים פרוסים קלויים. בתאבון .

  8. * יש שממלאים את הכרוב באורז לא מבושל ובשר טחון והוא מתבשל בזמן הבישול , אך עדיף לבשל את האורז לפני ולאחר מכן למלות .