לןגן

לחמעג'ון

מאת: סיון אסולין מלול, פורסם: 26/02/2017 | 09:11

תקציר המתכון: לחמעג'ון קריספי בתחתית ספוגי ומלא בנדיבות בבשר עשיר

קטגוריה: בשר, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: בינוני

מרכיבים

אופן הכנה

  1. מי כמוני מכורה לסדרות טורקיות??? מגיע יום שישי, מסיימת לשטוף כלים,יושבת בסלון רגל על רגל, רואה ברצף את כל הסדרות שהקלטתי במשך השבוע עד השעות הקטנות של הלילה ומחכה למתכון הבא! אז הפעם מביאה לכם מהמטבח הטורקי לחמעג'ון בגרסה שלי והוא אוורירי, ספוגי, קריספי בתחתית, הבשר לא יבש! והטעם אלוהי❤❤❤❤

  2. הכל במדידה של כוס חד"פ שתייה קרה.

  3. קילו קמח מנופה,3 וחצי כוסות מים פושרים

  4. 6 כפות שמן זית ,כף סוכר,כף סילאן/דבש,2 כפות שמרים ,כף מלח. ❣סיון מלול❣

  5. נעבד טוב טוב את הבצק רצוי במיקסר עם כל החומרים ובסוף רק נוסיף את המלח. נתפיח שעה מתחת לפוך✔✔✔ טיפ לתפיחה מעולה! לבשר: קילו בשר בקר טחון, 4 עגבניות + גמבה אדומה 1+ בצל גדול... הכל חתוך לקוביות❣סיון מלול❣נטגן בצל להשחמה, נוסיף את העגבניות והגמבה להתרככות, כעת את הבשר ונפתח עם מזלג כמו פירה עד שהבשר משנה את צבעו. נוסיף חצי צרור פטרוזיליה/כוסברה, פפריקה,סוכר, קורט בהרט/ראס אל חנות, מלח פלפל וכמון לפי הטעם שלכם. נערבב הכל ונכבה את הגז.

  6. ניקח חתיכה מהבצק בגודל של כדור טניס נרדד לעלה, נגלגל משניי הצדדים לכיוון המרכז בצורת רולדה אבל לא עד המרכז רק גילגול 1 לקבלת צורת סירה ונניח לעוד תפיחה של חצי שעה. נבריש בביצה טרופה ונפזר שומשום רק בצדדים המגולגלים. נאפה חצי אפייה, נוציא נניח כמות נדיבה של בשר בתוך "בטן הסירה" ונמשיך לאפות עד להזהבה יפה של הבצק. להוציא את התבנית ומייד להניח על הלחמעג'ון מגבת שהלחם לא יתייבש✔✔ עד להתקררות, עוד טיפה ממני אליכם.