לןגן

בולט/מפרום

מאת: לילך טייב, פורסם: 18/10/2016 | 01:15
בולט/מפרום

תקציר המתכון: הטוניסאים קוראים להם בולט, הטריפולטיים מפרום, ומה הקשר שלי כמרוקאית לקציצות האלה?? אז הנה הסיפור המלא: בתור ילדה אהבתי את הקציצות האלה מאוד, אמא של חברה טובה הייתה מכינה אותם כל שבת ואותי היו תמיד מזמינים, אני זוכרת את הניחוח והטעם...עד שהתחתנתי עם בעל טוניסאי והייתי צריכה להתחיל להכין בעצמי...

קטגוריה: תבשילים, מספר מנות: 0, זמן הכנה: 0 דקות, כשרות: כשר בשרי, דרגת קושי: קל

מרכיבים

ובנוסף

לקציצות

לרוטב

אופן הכנה

  1. לקציצות: בתוך קערה שמים את כל מרכיבי הקציצות ומערבבים יחד לעיסה אחידה. מחממים שמן בסיר עמוק. יוצרים קציצות ומניחים כל קציצה בין 2 פרוסות תפו"א, מלפפים בביצה טרופה ואחר כך בקמח ומטגנים בשמן החם, משני הצדדים עד להזהבה והשחמה קלה. מוציאים ומניחים על נייר סופג.

  2. הכנת הרוטב: בתוך סיר רחב וגדול שמים את העגבניות, השום והשמן ומבשלים יחד עד שהעגבניות נמעכות מעט, מערבבים. מוסיפים פפריקה,פלפל ומלח ומערבבים. מוסיפים כ-3 כוסות מים, את 3 כפות רסק העגבניות ואת מרק העוף ומערבבים שוב היטב.

  3. מניחים בתוך תבנית אפייה, חד פעמית, מאלומיניום גדולה את הבולטים המטוגנים, ומעל הבולטים שופכים את רוטב העגבניות. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, למשך כ-45 דקות, עד שתפו"א רכים וניראים מוכנים כלפי חוץ.